Ga naar inhoud


Alternatief voor de DM8000


Gast poelie1

Aanbevolen berichten

mischien is dit een goed of beter alternatief voor de DM 8000 die lang op zich laat wachten Tribbox Het lijkt mij een fantastishe hobby box waar we meer van gaan horen ik wacht nog even met de DM 8000 als hij er is

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog wat info

Citaat:
NEDERLANDSE SET-TOPBOX MET P2P EN LINUX

Het Nederlandse bedrijf AHT heeft een set-topbox gemaakt waarmee je films en video's via de ingebouwde p2p-software Tribler, eveneens van Nederlandse bodem, kunt bekijken op je televisie. Deze Tribbox draait op Linux en is daardoor zelf uit te breiden met allerlei eigen applicaties. De software is open source, maar niet de hardware (een ST7109 HDTV single chip H264 decoder van ST Microelectronics). De Tribbox is door die hardware niet heel goedkoop: 310 euro. Let wel, dus zonder harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al op die site gekeken, maar echte duidelijke specifikaties van de box staan er niet op. ook de tuners hebben geen F-connectors, dit betekent dat het alleen DVB-C of DVB-T kaarten zijn. DVCB-S2 is er nog niet....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevonden op hun forum

Citaat:
There are a few prototype boards with DVB-S2 tuners in existence already, drivers are in beta-test.

 

DVB-S2 production versions are definitelt planned, but will probably have to wait until support for CI slots are there. Work has to start on that one though, so any volunteers are welcome to contact us :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is inmiddels de Ariana Media Center gebouwd op basis van de tribbox zoals ik het nu zie ondersteund die DVB S2 het is nog even wachten tot er iemand een CI inbouwd,of een soft cam voor ontwikkeld.

Mischien dat zoiets als CCCam hier ook op werkt het is tenslotte ook een linux box en dan inloggen op je newcs cardserver dan heb je geen CI nodig

 

WIE KAN DIT TESTEN

 

dan heb je denk ik een goed alternatief voor de DM 8000 met zelfs wat meer mogelijkheden

ARIANA Media center

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ariana Media Center is net zoals de tribbox van AHT.

Misschien alleen een andere behuizing.

 

Gebruikte CPU: STMicroelectronis STi7109

Beetje traag voor een ontvanger, helemaal als het een media center moet zijn.

 

Ziet er verder leuk uit.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...