Ga naar inhoud


DecLink Tool


Gast

Aanbevolen berichten

Beste Philips bezitters,<P>Ik heb een programma geschreven wat in combinatie met DecLink V0.98 (!) een ideale kanaleneditor is. In het programma kun je de TCS.txt (nieuw in DecLink) ophalen en doormiddel van simpel intikken van de zendernaam deze op een eigen volgorde in je nieuwe zenderlijst plaatsen (dubbelclick). Als je klaar bent sla je je nieuwe zenderlijst op (overschrijven oude TCS.txt) en weer met DecLink importeren en dan terugplaatsen in je Flash en met de tijdbesparende functie (lege ruimtes overslaan) oversturen naar je Deco!<P>Met mijn programma en DecLink kun je nu in een half uurtje de Flash downloaden, bewerken en uploaden... Ik ben het programma nu nog aan het bewerken zodat ook de transponders worden meegenomen, zodat je in luttelle minuten je deco van Astra naar bv Hotbird kan omzetten.<P>Ik denk dat het wel lukt om volgende week het programma op het net te plaatsen. Houdt deze topic in de gaten...<P>Mvg MediaFreak smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik maak trouwens ook meteen een optie zodat kanalen en transponders uitgewisseld kunnen worden op het net....<P>Als je iedeen hebt voor het programma, plaats deze dan ff hier in deze topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SAVP,<P>Ik heb ook zo'n tooltje geschreven, decmate 1.1, te downloaden bij Duck. Zelf heb ik al 1.02, deze heb ik nog niet geupload. Ik gebruik er Foxpro voor, omdat deze makkelijk met lijsten kan werken. Als je wilt, bekijk em even en laat even weten wat je er van denkt. Kunnen we misschien ideen uitwisselen. Mail je me jouw tool als je wilt?<BR>jacknitwit@hotmail.com<P>CU<P>Nitwit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie zo'n tool maken, kunnen jullie er dan ook goede "zoek" functies bijmaken?<P>Misschien is het handig, om er bv. met een druk op de knop NL of C+ volgorde van te maken. Met NL bedoel ik: Ned 1 op 1, Ned2 op 2 etc. Met C+ volgorde bedoel ik: Alles inlezen willekeurig, daarna eerste 500 gelijk laten aan huidige C+ volgorde, dan opvullen tussen 501 en 999, en de rest vanaf bv. 300 wegzetten.<P>Veel succes!<P>Tob01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opzich geen probleem om een automatische volgorde te laten maken door het programma. Als hier behoefte aan is, dan wil ik dat deze week nog wel effe d'r in bakken. Ik had al een optie aan het programma gegeven zodat hij door een druk op de knop automatisch de C+ EPG toevoegd aan je zenderlijst. Ik maak die automatische NL zenderlijst nog ff in het programma en dan probeer ik 'm voor 't einde van de week op het net en deze topic te zetten.<P>Als er nog wensen cq reactie zijn. Plaats ze effe hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi SAVP,<P>Bedankt voor de inspanning. Het programma werkt leuk, dus ik ben meteen aan de slag gegaan. Bij het opslaan liep het echter fout. Ik kreeg run-time error '380' - Invalid property value. Het werkt dus nog niet bij mij! <P>Ik vind het jammer, dat ik alleen achteraan kan bijvoegen, en dat ik geen kanalen kan onderling verwisselen. Dat laatste kan gelukkig makkelijk op de flips.<P>Groetjes en dank,<P>Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAVP,<P>Het ziet er mooi uit. De grafische uitwerking spreekt voor zich. Veel uitleg heb je hierbij niet nodig. Vind je het erg dat ik wat ideeen 'jat'? (doe ik trouwens ook als je het wel erg vind) Doe zo verder!<P>Nitwit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit inderdaad een flike bug in het programma bij het opslaan van je nieuwe zenderlijst. Ook in de versie die nu op het net staat zit de bug. Vrijdag komt waarschijnlijk de nieuwe versie waarin dit probleem verholpen is (heb 't de komende dagen nogal druk). Er zullen in die nieuwe versie (waarschijnlijk v1.0) ook weer wat nieuwe dingetjes zitten... Om het probleem nu tijdelijk te omzijlen:<P>Start programma.<BR>Laad satelliet.dat<BR>Laad je TCS.txt<BR>Laad je TPT.txt<BR>Je middelste scherm en je rechtse scherm zijn nu gevuld. Sorteer de kanalen zoals je ze wil hebben. Desgewenst voeg je de overige kanalen toe met de pijl. In je LINKSE scherm (nieuwe zenderlijst) moeten gegevens staan (dit wordt je nieuwe TCS.txt) en in je RECHTSE scherm (transponders) moeten gegevens staan (dit wordt je nieuwe TPT.txt).<BR>Opslaan met de diskette, overschrijf je oude TCS.TXT (Letop hij heeft bij bestand nu TPT.txt staan, dus ALTIJD de file in je venster dubbelklikken) dit flikt ie ook bij het opslaan van je TPT!<P>Verder:<BR>Ik ga effe kijken hoe dit probleem te takkelen en ik zal effe bezig gaan met het onderling wisselen v/d kanalen in je zenderlijst.<P>Wat betreft DecMate: Ik kan nergens op 't net dat VP bestandje vinden. Zet 't effe in je zipfile op 't net of geef een link.<P>Tot vrijdag.... laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het onderling wisselen in de zenderlijst<BR>zal ik nog effe kijken. Als er foutmeldingen komen moet je met het ook even laten weten, dan kan ik kijken wat precies de oorzaak is. Het belangrijkste van alles is dat het programma en de satelliet.dat IN de map van DecLink staan. Wat betreft het overnemen van ideeen, vindt ik prima zolang je maar geen copie van het programma maakt. Probeer ORGINEEL te blijven met je eigen inbreng!!!<P>Succes... smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...