Ga naar inhoud


Itunes multiple library


Gast JJK

Aanbevolen berichten

Since Itunes 7 is het mogelijk om door de shift toets ingedrukt te houden tijdens het starten van Itunes een keuze scherm te krijgen van welke library men wil gebruiken. Dit lukt ook inderdaad.

 

Op een IMac zou dit moeten door het indrukken van de Option key. Echter, bij mij start gewoon mijn standaard library en krijg ik niet het keuze scherm te zien. Iemand een idee?

 

 

JJK

post-20440-1318259703,445_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het enige dat ik je kan melden is dat de shift-toets dezelfde functie heeft in Windows en Mac. De CTRL-toets=de funtietoets bij Mac (de Apeltoets) Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Windows de shift gebruiken en bij mac de appel ingedrukt willen zien. Is zeer ongebruikelijk lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je zou gelijk kunnen hebben. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat Windows geen option key heeft. Hoe dan ook ik ga het vanavond eens proberen met andere toest combinaties.

 

Bedankt voor de suggestie.

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder option key verstaat Windows de CTRL toets. Bij Mac is dit het appeltje. Vooral de toestcombinatie appel-shift-toest? werkt erg lekker. CTRL-shift bij Windows geeft mij meer kramp in de vingers bij toetscombinaties. Ben benieuwd of het je lukt wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me helaas niet gelukt. Als ik option - Itunes indruk dan opened dat de folder met het Itnes programma in de Finder. Als ik dan nogmaals Options - Itunes indruk dan wordt Itunes met de bestaande library geopend. Ik heb echter het prog Libra gevonden en daarmee kan je diverse lbraries aanmaken en kiezen. Dit werkt prima.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de muzieklijst normaal gezien niet in de I-tunes folder? De nieuw aangemaakte bibliotheken zitten bij mij ook in die folder. Alleen maak je dan per nieuwe bibliotheek een nieuwe subfolder aan. Het zou me verbazen dat je met een toestel uit eigen huis geen bijkomende bibliotheken kan aanleggen en met een Microsoft PC wel.

 

Ik heb op zolder trouwens nog een oude Power PC staan met 7.5 erop. Die apple-shift combinatie werkte toen pima, maar er was in die tijd van I-Tunes nog geen sprake.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat je vanaf Itunes 7 inderdaad de mogelijkheid hebt om meerdere libs aan te maken. Met een Mac moet je dan de Option key ingedrukt houden terwijl je Itunes opstart. Dat lukt dus bij mij niet.

 

Groet, JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...