Ga naar inhoud


motor aansluiten?


Gast dabeatisflo

Aanbevolen berichten

Gast dabeatisflo

hallo,

 

ik heb een motor maar de aansluiting is dezelfde als voor telefoon. rj 45 ofzoiets? de sturing is simpel. er zijn maar 2 draden voor de aansturing. 12v op de 2 draden laat de motor draaien. de spanning ompolen doet hem in andere richting draaien.

 

het is een motor van een ontvanger met die aansluiting, maar die ontvanger heb ik niet...

 

ik heb een nokia 9600, maar bestaat er een manier om die hardwarematig een te sluiten?

 

greetz

 

flo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je wat meer info over de motor geven? Merk, type, foto, ?

Ik ken (nog) geen motoren met een RJ aansluiting. Waarschijnlijk zullen er buiten de motorspanning nog wel een paar draden in gebruik zijn voor het terugmelden van de positie van de motor, of het geven van commando's naar de motor. Anders is het voor een ontvanger of positioner heel moeilijk om hem naar vaste posities te sturen. Met de hand besturen als je beide draden voor die motor aansturing weet is natuurlijk altijd mogelijk, maar dan moet je altijd op je beeld kijken of hij goed staat en dat is erg lastig omdat het beeld erg traag is. Het beeld komt pas als de schotel de betreffende transponder een paar seconden ontvangt, en als je hem met de hand bestuurd heb je groot kans dat je de betreffende sat al weer voorbij bent.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkebelt namaken met een draaiknop er bij laugh

 

knopje draaien schoteltje draaien laugh

 

alleen praktisch lijkt het me niet..

 

gooi dan 60 euro over de balie voor een diseqc motor smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een potentiometer als terugkoppeling gaat dat prima hoor. Mijn eerste draaibare schotel stelde ik in met een Oost / West drukknop en een voltmeter zodanig ingesteld dat die netjes 1920mW gaf op Astra 19.2 en 1300mW op Hotbird enz. dat werkte prima, maar koste wat electronica en afregeling.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...