Ga naar inhoud


Hoe spaans ontvangen op C band NSS806 40,5W en Intelsat 806 55,5W


Erik S.

Aanbevolen berichten

L.S.

 

Heb al wat contact gehad via ander topic maar dwalen teveel af.

 

Wat zijn de minimum vereisten om spaanse zenders op 40.5 en 55.5 te ontvangen. 1,5 -1,8m

Kan iemand deze satellieten ontvangen met 1,5m?

En de C band LNB..ik lees 13K - 20K maar vind niet wat nu goede en slechte zijn.

 

De spaanse zenders op deze satellieten hebben DVB slechts enkele hebben de vermelding FTA, zijn de overige wel of niet te zien of is daar een abonnement voor nodig?

 

 

Vrgr Erik

 

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het vorige topic heeft @harry37 een paar vragen beantwoord maar hij heeft ook een eigen site over die twee satelieten.

Misschien staat daar bruikbare info op, ik weet alleen niet of hij nu nog veel aan de Peru hobby doet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

L.S.

 

Bedankt aart44 de foto van harry37 kwam me bekent voor, heb ik op een website zien staan toen ik zocht naar peruaanse zenders maar het gekke van de site is dat die even voorbij vliegt en iets kunt zien maar dan een fout op de pagina aangeeft.

Even jouw link geprobeerd en ik zie dat het goed werkt daar staat bruikbare info, wat ik wilde weten bedankt.

 

vrgr Erik

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zat een foutje in de Nederlandstalige pagina waardoor ie vaak direct vervangen werd door de Lyco Tripod homepage. Ik heb e.e.a. net gecorrigeerd.

 

De pagina is inderdaad al zo'n twee jaar niet meer aangepast aangezien zo lang ook al weer mijn schotel uit het lood staat en ik de interessantste zenders niet meer ontvang. De hobby was eigenlijk uitzoeken of het mogelijk zou zijn om de Peruaanse zenders te ontvangen. Ik moet maar weer eens een dagje het dak op om e.e.a. opnieuw af te stellen. Even wachten op een mooie dag.

 

Voor LNB info: Kijk op de link van mijn pagina naar "Free to Air satellite Forum (Asia Pacific)(alleen Engels)" Mijn ervaring is dat de LNB niet erg veel uitmaakt, de grootte van de schotel is wel van groot belang. Angezien je b.v. Panamericana wil ontvangen, die nogal zwak is, zou ik zo groot gaan als praktisch en economische verantwoord. Met 1,5 m zal het niet lukken, met 1,8 m alleen als alles mee zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...