Ga naar inhoud


Welke phoenix programmer voor softcam


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van mijn vorige berichtje in het acamd draadje ben ik nog eens wat aan het experimenteren gegaan met een aantal andere stukjes software die de kaart via een phoenix programmer zouden moeten kunnen lezen.

Ik heb ook nog een bejaarde originele SECA kaart liggen en dus de SECA2 kaart die ervoor in de plaats is gekomen.

Resultaat:

Acamd leest geen van de twee kaarten.

NewCS en PMcam kunnen beide de SECA kaart uitlezen, maar falen alletwee op de SECA2 kaart. Of het is een rare SECA2 kaart of de programmer kan niet met de kaart overweg. Ik kan eventueel nog wel een andere SECA2 kaart regelen om een keer mee te testen, maar niet op hele korte termijn. De programmer is er een uit het tijdperk van die oude SECA kaart en dus hoogst bejaard: Nog omschakelbaar tussen pic en phoenix mode, externe 9 volt voeding en omschakelbaar tussen 6 en 3.75 MHz.

Is er bekend of deze programmers ueberhaupt nog voldoen, en zo niet, waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe?

 

Groeten, Eelco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Richard7

Phoenix mode = phoenix mode, en dat is al oud ... dus of je nou een oude of nieuwe programmer gebruikt, ze moeten toch allebei op Phoenix mode gezet worden - maakt dus niet uit.

Het kan natuurlijk zijn dat de programmer intussen vervuild is of gewoon stuk (ik heb hier ook oude PCI-kaarten liggen die werkend ergens uitgekomen zijn en nu écht stuk zijn, dus het kan!).

 

Overigens draait de programmer icm PMCAM bij mij beter in 6 dan in 3.57Mhz mode (MasterCRD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onderussen heb ik een tweede SECA2 kaart geprobeerd. Nog steeds niks. De oude SECA kaart wordt wel herkend. Misschien is er inderdaad iets brak in de phoenix interface. Binnenkort maar een keer met een andere programmer proberen, kijken of dat helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet helemaal in de materie thuis maar je moet de software voor de gek houden dus eerst de seca1 kaart er in en als hij herkent word dan wisselen.

Dus lijkt me dat er met de progger niets mis is.

 

Maar hoeveel info je er dan uit krijgt weet ik ook niet precies. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En weer een update. Ik heb het ondertussen ook met een andere programmer geprobeerd, en dat werkt! Het probleem lijkt hem dus in de oude phoenix programmer te zitten.

 

Ik ben op de PMcam website een opmerking tegengekomen dat sommige oude programmers niet genoeg stroom kunnen leveren aan de SECA2 kaart. Iemand die daar ooit van gehoord heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n Progbee, en krijg dat ding niet werkende.

Bij mij zat daar echter niets van software bij.

Wat werkt bij mij is PMCAM (één zender decoderen op één tuner, meer niet).

Sharen naar mijn tweede tuner, via NEWCS lijkt te lukken, maar ik heb de indruk dat hij de keys niet goed sharet, en met WINCSC of ACAMD kan ik dan ook niets doen frown

Die Progbee is echter Smartmouse/Phoenix compatible, dus vraag ik mij af of er een programma bestaat om om te schakelen tussen deze 2 modi, en of daar het probleem niet zit.

Het is immers vreemd dat PMCAM wél iets kan doen met de kaart en NEWCS niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat bij mij de programmer eenmaal de kaart herkende was het verder niet zo'n probleem om de zaak werkend te krijgen.

Ik share de key vanaf newcs met het radegast protocol/gedeelte/whatever en heb in de acamd cardclient.conf het radegast gedeelte aangezet, en dat werkt.

Het lijkt me dat als bij jou pmcam werkt, newcs dat ook zou moeten doen.

Het is helaas allemaal nogal trial and error. (Ik ben meer van het systeem hobbyen dan van het satelliet decodering hobbyen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb nu ook zo'n progbee aangezien mijn CI slot van de Technotrend S2 3650 het niet altijd goed doet.

 

Zoals elk goed Duolabs product is het dus weer zonder enige ondersteuning geleverd.

Bedoeling is deze als lezer te gebruiken met DvbViewer en gdoos.

 

Ik heb al wel gezien in de configs dat je de poort en dergelijke kan instellen maar naar welke instellingen moet ik hem zetten?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...