Ga naar inhoud


Flashen UFS-910 met huidige images


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Allen,

 

In het begin heb ik het één en ander doorgenomen met de flashen van de ABCom image op de UFS-910. Echter, dit al een dikke 9 maanden terug en ik ben ervan uit gegaan dat deze procedure beter is geworden.

 

Zo heb ik vernomen dat mijn nieuwe UFS-910 is afgeleverd smile Natuurlijk geheel schoon en wil hier dus de AAF 1.4(a) image op gaan zetten.

 

Kan iemand mij misschien verblijden met howto - of iets dergelijks - waarbij wordt uitgelegd hoe ik mijn nieuwe UFS-910 kan flashen naar de huidige generatie images?

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede avond,

 

in principe is het flashen met de Kathy erg simpel. Alleen moet je niet teveel images door elkaar gebruiken.

 

De beste basis om vanuit te gaan is steeds versie 1.3 van Kahtrein. Dus als je eens iets anders wil flashen eerst weer teruggaan naar versie 1.3. Deze versie daarom bij de hand houden.

 

Het flashen zelf is zeer eenvoudig. Op een Fat32 geformatteerde USB stick zet je de bestanden. Met als hoofdmap Kathrein>Ufs-910 etc.

 

De USB stick voor in de sat ontvanger plaatsen.

 

Dan zet je de Kathy aan met de schakelaar, aan de achterzijde, aan en tegelijk hou je de menu knop even ingedrukt die onder de opklapbare "motorkap" is geplaatst.

 

Dan zie je op de display de melding emergency boot en wordt de image van de stick ingeladen.

 

Daarna kun je Aaf 1.4 met een andere stick op dezelfde wijze de upgrade laten doen.

 

Dan wil je mogelijk ook nog Aaf 1.4 op je PC laten verschijnen. En op de PC gebruik gaan maken van kanaallijst editor.

 

Ik doe dit als volgt:

 

Neem een gewone rechtoe rechtaan ethernet kabel en doe deze in de ethernet aansluitingen zonder een router. Zet de PC tijdelijk in de stand met een vast ipadres 192.168.0.100 bijvoorbeeld. Vervolgens 255.255.255.0

en als gateway adres 192.168.0.1. Geen DNS invullen. Ipadres van Kathy met Aaf 1.4 is standaard ingesteld op 192.168.0.25.

 

In de browser http://192.168.0.25 aangeven en je ziet vervolgens de Aaf webpagina verschijnen. Dan nog even de juiste adressen in netwerk instellingen aangeven van je bestaande netwerk en router etc.

 

Waarom dit zo werkt zonder een kruiskabel te gebruiken begrijp ik ook niet ! Ik heb dit toch al enige malen zo uitgevoerd.

 

Dan uiteraard de ethernetkabels omwisselen en de PC weer in de gewenste stand zetten.

 

Er is ook nog een tweede menu instel mogelijkheid. Ik heb dit menu nog niet tevoorschijn kunnen krijgen.

 

Geen gebruik maken van upgrade via netwerk. Je krijg je de Kathrein versie van 1.4 binnen en die blijkt problemen op te leveren met Aaf 1.4 image.

 

Zo werkt het hier.

 

Na het flashen van een nieuwe image moet de kanaallijst weer opnieuw gemaakt worden. Vandaar het handig deze eruit te halen en een kopie de PC op te slaan. Je staat dan met een andere image weer snel op de rails door de oude lijst weer in te laden.

 

Er zijn natuurlijk meer mogelijkheden om de image in het appraat te krijgen. Echter het invoeren van een andere image met een USB stick werkt buitengewoon handig.

 

Veel kijkplezier ermee,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bram,

 

Harstikke bedankt voor je uitleg! Ik heb via-via ook een PDF gekregen waarin in het Duits ook het één en ander werd uitgelegd. Volgens mij kan ik met jouw en met deze informatie een heel eind komen smile

 

Overigens, is de AAF 1.4 niet gebaseerd op de originele Kathrein 1.4 firmware?

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een shop net over de grens...Is Aken goed? Ik koop daar ook Dreamboxjes tegen een zachte prijs. Stuur mij een PM, dan stuur ik je hun link door. Ik wil geen reklame maken...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Verkerkbr schrijft is juist, maar.......... niet zo gemakkelijk te realiseren. Ik was verplicht de box aan een router te hangen, anders problemen met IP-adres. Zie topic enige weken geleden, door mij gestart "hoe het moet".

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rabbit1

 

Je had volgens mij best zonder netwerk aansluiting het een en ander kunnen doen hoor alleen met gaat sommige dingen eenmaal makkelijker. Via USB had en kan je het een en ander kunnen doen/regelen en nu met de nieuwste image kun je via je netwerk/internet dingen ook al installeren.

 

Je bent niks verplicht want niet iedereen heeft of wil een netwerk aansluiting bij zijn ontvanger alleen soms is het wel heel erg handig maar hij doet het best ook zonder alleen moet je dan dingen anders regelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Hallo Bram,

Allo Niels,

Overigens, is de AAF 1.4 niet gebaseerd op de originele Kathrein 1.4 firmware?


Dit is voorzover mij bekend inderdaad het geval. Echter in Aaf 1.4 de "upgrade" uitvoeren. Blijkt volgens info naar Kathrein 1.4 te zijn, gaf bij mij wat problemen.

Vandaar mijn advies eerst terug te gaan naar versie 1.3 en dan pas een andere versie op te laden.

Versie 1.5 van Kathrein wordt nu snel verwacht. Hopelijk met stromen naar de PC.

Groet,


Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag mijn UFS-910 opgehaald en vanavond aangesloten. Standaard stond er 1.03 op, maar heb direct AAF 1.4-Easter erop gezet en mgcamd ingesteld voor een verbinding naar mijn Canal Digitaal kaartje smile Vervolgens de settingslijst van Spiderman erop geknald (mis alleen Astra 23.5 in de sat-lijst en de thema kanalen) en gereboot.

 

Upgraden via de memorystick liep zonder problemen. UFS-910 uitzetten, AAF zip uitpakken naar memorystick, stick in de Kathie stoppen, menu drukken en aanzetten maar. De upgrade loopt en na een reboot was het gaan met die banaan.

 

Het enige probleem wat ik wel heb, is dat de AB het niet echt goed doet. Ik moet echt goed richten alvorens ik signaal krijg. Des ondanks een puik apparaatje en op 1080i ziet alles er gigantisch goed uit, zowel HD als SD.

 

Des ondanks vindt ik ook de GUI niet echt top, maar dit komt mede omdat ik voornamelijk met Enigma images hebt gewerkt. Ook jammer is de betrekkelijke kleine aantal favorieten, maar misschien dat een toekomstige Enigma of UFS-910 firmware dit gaat verhelpen wink

 

Kortom, het geld meer dan waard en alles loopt als een trein!

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar


Het enige probleem wat ik wel heb, is dat de AB het niet echt goed doet. Ik moet echt goed richten alvorens ik signaal krijg. Des ondanks een puik apparaatje en op 1080i ziet alles er gigantisch goed uit, zowel HD als SD.

Kortom, het geld meer dan waard en alles loopt als een trein!



Tja, de AB is inderdaad minimaal. Bovendien wil je de tv, de surround versterker en de Kathi tegelijk kunnen bedienen. Zonder hele het Zap-Service-Circus voor je neus.

Probleem heb ik opgelost met een Logitech AB. Deze kun je via usb aansluiting via internet en PC prgrammeren.

Nu kan ik alle apparaten tegelijk bedienen. Ook het uit en aanzetten is met de AB met een druk op de knop uit te voeren.

Kies voor Sat tv. Dan wordt de tv in je juiste stand gezet en aangezet. De versterker gaat aan in de stand ontvangst in SPDIF TV Digital en Kathi gaat aan. Geluidregeling werkt dan uitsluitend op de versterker en niet op de tv.

Ze moeten uiteraard wel standby staan.

Kies je daarna voor gewone radio ontvangst. Dan gaat de tv uit, de Kathi gaat uit en de versterker/ontvanger gaat in de stand radio ontvangst FM. En je kunt met de AB de versterker/radio bedienen.

De software en de Gui van de Kathi zullen zonder twijfel beter worden.

Apparaat werkt verder buitengewoon goed met een prachtige beeldkwaliteit.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...