Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Hoeveel Satellietposities kan die onthouden?


Gast 3SD

Aanbevolen berichten

Ben in bezit van TF5510PVR met Triax 110 cm draaibaar. Nu gisteren eindelijk eens wat meer satellieten opgezocht en opgeslagen. Was begonnen met de Turksat in oost en uiteindelijk aangeland bij Hispasat in West. Wil weer kijken op Astra 2 naar BBC en wat blijkt die positie is weer weg, draait er gewoon langs en gaat helemaal naar Hispasat toe. Ook de Thor en Sirius zijn er niet meer, terwijk ik er toch echt beeld had. Mijn brandende vraag is dus, hoeveel satellietposities kan ik met de TF vastleggen?

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee helaas niet, (wist ik veel in het begin) blush Dit is eigenlijk iets wat nu weer op mijn verlanglijstje staat. Maar begin er aan twijfelen of een gewone vaste opstelling niet veel beter is t.o.v. draaibaar.

Maar om op het onderwerp terug te komen, kan je dan wel gewoon ook van die posities de zenders inlezen of maak je dan misschien teveel aan (en gooit die ze er daarom soms uit?) Ik heb het vanavond nog eens geprobeerd, maar weer na een rondje van oost naar west, zijn er diverse die ik goed had opgeslagen, maar nu weer verdwenen zijn. Baal er ontzettend van onderhand, en het vreemde is bv de Astra2 is weer weg, Sirius en Thor zijn weg, Astra3a is weer weg, maar de Astra1 19,2 blijft wel staan. Je zou haast verwachten dat die dan ook weg zijn toch.

 

Morgen nog maar weer eens proberen zonder de satellieten te laten scannen, kijken wat dat oplevert.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schotel goed uitgericht staat op de clarke belt verder dan moet het gebruik van usals geen enkel probleem zijn mits je motor dat ondersteunt (en ik ken er geen meer die dat niet doen)

 

Diseqc 1.2 uit, usals aan en vertel je ontvanger waar die staat (5x.xx noorderbreedte / x.xx oosterlengte)

 

Als die gegevens verder kloppen en je schotel staat goed dan draait hij overal heen waar je hem maar wil. De TF weet dan zelf waar de posities zijn.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt er wel rekening mee dat je maar 3500 geheugenplaatsen hebt voor tv. Scan de satellieten 1 voor 1 in en ga flink snoeien. Die grens is snel bereikt, en vol is vol. Hij vindt dan niets meer.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd winwiz dat is een goede opmerking.

Dat schiften per satelliet zit er bij mij al zo erg in dat ik er niet eens meer bewust bij nadenk en zodoende niet vermeldde.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dus eerst maar eens per satelliet kijken wat er weg kan dus, en dat er dan weer uitgooien. De motor is een SG2100A btw merk lijkt op Palm maar dat weet ik niet helemaal zeker. Heb met Google wel één van Moteck gevonden, en het plaatje lijkt er wel op. Volgens de ene site zou die idd Usuals ondersteunen dus ga dat vandaag ook eens testen.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, heb het uitgeprobeerd en usuals doet het prima hier.

Alleen een klein probleempje met draaien. Installateur waarschijnlijk net niet helemaal op Sirius afgesteld, alle satellieten gaat die namelijk net even overheen, als ik de schotel dan 1 a 2 kleine tikjes geef naar rechts staat die goed.

Mijn positie is correct ingevoerd, heb met GPS telefoon onder de mast gestaan voor een uitlezing. Denk dat ik de heleboel dus een klein tikje moet draaien.

 

Allemaal bedankt voor het meedenken.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als hij verder goed staat zou ik dan eerst eens proberen om mijn positie in de TF eens iets aan te passen, even wat mee spelen. Dat is makkelijker om zo even te doen dan de motor zelf wat verdraaien.

Baat het niet schaadt het niet, motor verdraaien kan altijd nog.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Melle
Nou, als hij verder goed staat zou ik dan eerst eens proberen om mijn positie in de TF eens iets aan te passen, even wat mee spelen. Dat is makkelijker om zo even te doen dan de motor zelf wat verdraaien.
Baat het niet schaadt het niet, motor verdraaien kan altijd nog.


Dit trucje gebruik ik ook om het tijdelijk ff goed te krijgen. Als je naar rechts moet corrigeren (met de klok mee) zul je je eigen (!!) oostwaarde iets moeten ophogen. Je kunt het heel snel controleren door je oostwaarde aan te passen en dan goto position te gebruiken. Je zult zien dat het dan prima voor elkaar komt. Je kunt later altijd de schotel nog iets gaan draaien, maar dat heeft ook weer invloed op inclinatie, dus veeeeeel meer werk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Melle en Winwiz, op dat heldere idee was ik ook gekomen na een blik naar buiten, het bleek dat ik op 5,6 graden zit en nu ingesteld dat ik op 7,6 en ik pikte ze der allemaal uit van turksat op oost tot aan hispa op west dus idd dit gaat iets sneller en gemakkelijker. Maar toch ook bedankt voor de tip.

 

Groeten.

 

PS heb je nog een tip hoe of je zenderlijst het gemakkelijkst kunt shiften?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed programma zoals topset (gratis) of setedit (niet gratis). Je kunt dan in een half uurtje klaar zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...