Jump to content
Sign in to follow this  
Busje komt zo

Registratie Simkaart mislukt

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik heb sinds kort het volgende probleem:

 

Mijn GSM (Nokia) geeft op onregelmatige tijden de melding "registratie Simkaart mislukt" . Ik moet dan vaak (dus niet altijd) opnieuw mijn pincode invoeren, waarna hij het weer doet. Dit gebeurt soms wel 10 x per dag.

 

Ik heb Vodafone gebeld. Deze zeggen dat het niet aan het netwerk ligt, maar dat het aan mijn telefoon of simkaart ligt.

Ik heb nu mijn tweede simkaart (ik heb een duo-kaart) in mijn telefoon gedaan en nu gebeurt het weer (alleen minder frequent).

 

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ligt het aan mijn telefoon?

Is het toch een netwerkprobleem?

Zijn mijn simkaarten allebei defect?

 

NB: ik heb een abonnement en alles is netjes betaald :D

NB 2: Ik heb altijd een van beide toestellen uit staan!

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Gr. Remi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest Ome Peter

Mocht je garantie hebbben dan ermee naar de dealer!

Maak de contacten eens schoon met alcohol en probeer voorzichtig contactjes iets omhoog te wippen

Probeer het anders eens met een ander toestel mits in bezit

 

Maar waarschijnlijk ligt het aan je toestel,Heb zoiets eens gehad met een samsung d600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal type nokia toestellen hebben het probleem dat de accu na verloop van tijd niet altijd goed contact maakt woordoor het toestel even spanningsloos is en opnieuw opstart.

Bij ons in het bedrijf werdt dit toendertijd opgelost met een dun rubber stikkertje op t accu te plakken aan de zijde van het accu dekseltje. Hierdoor zit het toestel wat meer klem op de contacten

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gisteren bij de Vodafone-winkel geweest. De monteur daar stelde de volgend procedure voor:

1) schoonmaken en kijken of het opgelost is

2) anders de software updaten

3) als dat niet werkte, opsturen.

 

Ik had geen tijd voor een software-update (busje stond te wachten :D )dus heeft hij hem even helemaal uit elkaar gehaald en grondig gereinigd.

 

Tot nu toe heb ik het probleem niet meer gehad (even afkloppen).

 

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

 

Groeten Remi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy