Ga naar inhoud


vista usb-rs232 laptopdriver


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Gast wanderer

heb een usb-rs232 kabel/omvormer aangesloten op mijn laptop met vista 32 (heb een com poort nodig), ik zoek hier de juiste (universele) driver voor, of een tip hoe dit aan de praat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de juiste driver moet je toch bij de fabrikant zijn, of een driver zoeken voor dezelfde chip in de converter.

Kijk eens bij de drivers van Aten. Hier.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Ben er achter dat het een Prolific usb to rs232 kabel/adapter is.

Op de cd staan geen drivers voor Vista.

Volgens info zou dat niet nodig zijn, zou automatisch door Vista herkend moeten worden en Vista zou dan volgens zeggen de juiste drivers ophalen/installeren.

Heb het op een XP machine aangesloten en daarop werkt het perfect, dus adaptor is niet defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het moeilijk wordt. Profilic geeft zelf aan dat ze geen Vista drivers leveren, en verwijst diegene die met Vista willen werken naar Aten, Belkin enz.

Je zou het kunnen proberen met de Aten drivers. Als er dezelfde chip in zit is er een kans dat het werkt.

 

Misschien is ook dit een oplossing.

 

Albert-H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Aten drivers geprobeerd....nada

Oplossing uit de link geprobeerd....nada

Vista blijft met de melding:

"Het USB-apparaat wordt niet herkend etc".. komen, dus ben bang een kat in de zak, was ook erg goedkoop deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de zekerheid, haal je wel steeds als je wat nieuws probeerd het onbekende apparaat uit het apparaatbeheer? Als dat tenminste in Vista ook nog zo gaat als in XP.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de blog van Andrew Jones begrijp ik dat de 32bit driver van XP wel werkt onder Vista, maar dat de normale installatie precedure niet werkt. Vandaar het overzetten van een geïnstalleerde directorie uit XP naar Vista.

Ik kan het hier niet testen omdat ik geen Vista heb draaien, maar na het kopiéren van de XP directorie in het Vista systeem zou ik met de convertor aangesloten eerst de driver uit het Apparaten beheer weghalen, dan het systeem opnieuw starten en als Vista meld dat hij de driver niet vinden kan hem naar de XP dir leiden. Als hij daar nog geen driver kan vinden unplug dan de converter, en kijk dan eens of er in de XP dir een .INF file staat, rechtsklik daarop en kies Installeren. Met wat massel gaat het dan goed als je de converter weer inplugd.

Anders zul je misschien naar een converter uit moeten kijken die Vista drivers heeft.

 

Succes Albert_H.

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Bij app beheer zie ik alleen maar compoorten staan (4 t/m 12) die toegewezen zijn aan bleutooth, de compoorten 1 t/m 3 ontbreken.

En die sweex is incl verzendkosten toch ook weer zo'n 20€, voor mij is dat veel geld...terwijl het de vraag is of die wel herkend wordt.

Ook dat inf bestand van XP wil niet installeren. Ben wel als admin bezig, dus kan overal bij/alles bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de converter er in prikt komt Vista met de melding "Onbekend USB apparaat" begrijp ik. Als je die installatie afsluit meld het systeem meestal "Er is wat fout gegaan bij de installatie en het apparaat is waarschijnlijk niet bruikbaar" of zo iets. Op dat moment vindt je in het apparaatbeheer een geel vraagteken met de melding "Onbekend USB apparaat" Dit is een soort dummy driver die er voor zorgt dat het apparaat niet bij iedere nieuwstart van het systeem weer geïnstalleerd wordt.

Als je op dat gele vraagteken dubbelklikt of rechtsklikt en "eigenschappen" opent zal daar vermeld worden dat er geen driver voor het apparaat geïnstalleerd is. Je kunt dan kiezen "stuurprogramma vernieuwen" of zo iets. Als je dat doet en je dirigeert de installatie naar de dir met de XP drivers zou het moeten werken volgens Andrew Jones.

 

Je krijgt er pas een COMpoort bij als de drivers lopen.

 

Ik heb ook nog wel een converter liggen, ik kan kijken of ik die werkend krijg op een laptop van mijn zoon met Vista en dan wil ik die wel met je ruilen als dat lukt. pm mij maar even voor een eventueel vervolg hierop.

 

Albert_H.

 

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"Het USB-apparaat wordt niet herkend etc".. komen, dus ben bang een kat in de zak, was ook erg goedkoop deze.

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, en hetzelfde merk, heb op die internationale veilingsite een negatief gegeven, maar daar kwam geen enkele reactie op, ik ben nieuwsgierig naar een eventuele oplossing

 

met vriendelijke groet van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Gebeurt precies zoals je omschrijft echter....

Onbekend apparaat staat er, het gele vraagteken ontbreekt.

Ik kan stuurprogramma bijwerken --> ga naar die XP directory --> de beste stuurprogs voor uw app zijn al geinstalleerd! Er is geen nieuwer prog gevonden! Maar daarna is er geen com poort bij gekomen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...