Ga naar inhoud


AMD processor driver voor DOS gezocht


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een AMD processor driver voor DOS. Het probleem wat ik nu heb is dat ik geen ghost images vanuit DOS kan terugzetten omdat dan mijn processor te warm wordt.

 

Voor windows heb ik een driver die constant de temperatuur en de spanning op de processor in de gaten houdt. Ik ben op zoek naar een soortgelijk programma voor DOS, of een stukje software waarmee ik de processorsnelheid tijdelijk op bijvoorbeeld 50% kan zetten, om oververhitting te voorkomen.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor een cpu zou dat zijn?

 

Een cpu moet goed (genoeg) zijn warmte kwijt kunnen via een koelblok met de bij behoordende ventilator. Ook is het van belang dat er een airflow in de kast aanwezig is om de warme lucht weer verder af te voeren (bv. door een extra ventilator aan de achterkant te monteren die naar buiten blaast).

 

Sinds de Cyrix 6x86 (werd iets van +90 graden) heb ik nooit zo'n soort probleem met een cpu gehad. Weet je zeker dat je koeler er goed op zit (of te veel stof/troep in de koelblok) en dat je ook wat koelpasta (koelt zelf niks maar is voor een beter contact) op de cpu heb zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7

Volgens mij bedoel je de functie onder Windows die je processor terugklokt als-tie niks te doen heeft (Mhz / 2 en voltage minder). Voor een simpel DOS bestaat zoiets volgens mij niet. confused

En als je de processor goed belast (bv een film coderen/decoderen) gooit Windows 'm ook gewoon volgas hoor. En daar moet je koeling op berekend zijn, dus dat ben ik wel eens met NinjaK. Bedenkt wel dat te hoge temperaturen niet gezond zijn voor je PC. Pas nog het moederbord van mijn zus vervangen vanwege bolle elco's. Volgens een kennis is dat deels te wijten aan hoge temperaturen (haar kasttemperatuur was steeds rond de 44 graden bleek later - niet te hoog voor de processor, maar er zit nog meer rommel in zo'n ding wink ) Nu met werkende casefan (de oude was vastgelopen!) is de temperatuur rond de 30 graden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Ghost wekelijks zo'n 100 pc's.

Heb nog nooit een CPU driver geladen. laugh

 

Gaat altijd goed.

Dus mijn tip: Niet te moeilijk denken, gewoon Ghosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft gewoon zijn koeling niet op orde. Onder dos draait de CPU hetzelfde als 100% belast onder windows. Hij wordt dus te heet en dus moet hij de koeling eens goed bekijken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CPU wordt waarschijnlijk helemaal niet te heet.

Computer hobbyisten maken zich veel te veel zorgen over hitte en plempen er handenvol koelers in en vragen dan hoe ze de pc stiller krijgen.

 

Dus nogmaals, ga nou lekker Ghosten en maak je geen zorgen over schade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu de nieuwste versie van Ghost (Ghost 14) en daarmme is het probleem verholpen. Met de oude versie (2005 geloof ik) heb ik nog steeds problemen.

Nu maak ik dus images met Ghost 14 en heb ik nergens geen problemen mee.

 

Maar ik zal eens de klapjap openschroeven en het aanwezige stof verwijderen

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...