Ga naar inhoud


grootte harddisk topfield


Jarod

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Jarod
Is het bekend welke schijfgrootte de topfield 5300d aankan ?? Ik wil als het kan mijn hd vervangen voor een 500 gig exemplaar.

Bij voorbaat mijn dank.

Jarod

Ik zou me geen reden kunnen verzinnen waarom dat niet zou kunnen, bij moederborden is er boven de 128GB geen limiet meer. Nouja die is er wel maar voorlopig zitten we nog niet aan de 128 petabyte. Dus tenzij de Topfield één of andere rare limiet heeft zou het moeten kunnen. Je moet misschien wel opletten dat de Topfield je nieuwe schijf genoeg power kan leveren, ik weet niet wat voor voeding er in dat ding zit.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip over die voeding. Had ik niet over nagedacht. Ik zie op diverse fora dat sommige topfield satelliet ontvangers maximaal 250 gig aankunnen. Dus het blijft een gok denk ik. De 5300 is volgens mij ook een van de oudere/eerste series met hd.

 

Groet, Jarod

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij de Kpn versie of een los gekochte???

De versie van KPN ontbeert een usb aansluiting.

De los verkochtte Topfield 5300d had voorzover ik weet wel een usb aansluiting, waardoor in ieder geval een externe schijf wel mogelijk was, dan hoef je de ontvanger niet open te schroeven ivm. de garantie!.

Ingeval van een usb aansluiting zal een 500Gb Hd geen probleem zijn.

Het is trouwens ook goed mogelijk om een grotere schijf in de topfield te hangen.

Er was iemand die er een 320 schijf in heeft gezet, welke zonder problemen werd herkend.

 

Mvrgr.

Riso

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jarod
Is het bekend welke schijfgrootte de topfield 5300d aankan ?? Ik wil als het kan mijn hd vervangen voor een 500 gig exemplaar.

Bij voorbaat mijn dank.

Jarod


Ik zie geen reden waarom het niet zou gaan. Ik heb een Topfield 5200 (DVB-C) met een 400GB schijf, en dat werkt prima. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar de Western Digital WD5000AVJB, een speciale AV schijf. Neem geen Hitachi, die gaf bij mij problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een 500 gig er in gezet, maar tot nu toe is het geen succes. De schijfgrootte wordt wel herkend maar de opnames zitten vol met blokken. Ik heb inmiddels 2 kabels gebruikt maar geen resultaat. Bij een vorige swap van een 80 gig naar een 200 gig was het blokken opgelost door een andere kabel en een extra gaatje prikken in de stekker voor het moederboard. En ik had alleen maar een hitachi liggen vanuit m'n vorige computer. Enig idee wat dit zou kunnen zijn ??

 

Groet, Jarod

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt exact dezelfde problemen als ik ook had met een 400GB Hitachi. Vandaar dat ik schreef "neem geen Hitachi"....

 

De reden is waarschijnlijk dat de IDE specificaties van Hitachi en Topfield niet exact op elkaar aansluiten. Dat is niet zo vreemd als het lijkt, dit soort specificaties zijn vaak niet strak genoeg beschreven waardoor diverse fabrikanten die specificaties net iets anders kunnen interpreteren.

 

De HDDinfo TAp werkt ook niet met de Hitachi schijf was mijn ervaring, dat duidt eveneens op zo'n probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...