Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Disecq switches voor de Tops


radio man

Aanbevolen berichten

Wil binnenkort een Big Bisat plaatsen met 8 LNB's, maar zie dat de Topfield alleen Disecq 1.0 en 1.1 en 1.3 ondersteunt.

De 1-uit-8 Disecq switch vraagt om een "uncommitted" aansturing 1...16 uit de ontvanger, dus dat zal wel niet lukken.

Volgens de handleiding van de TF7700HDPVR moet je in zo'n geval drie (!) 1-uit-4 schakelaars gebruiken, wat natuurlijk tot extra verlies leidt.

Is er een manier om de 1-uit-8 toch te gebruiken?

 

Heb ook een draaischotel, maar mijn TF ondersteunt Disecq 1.2 niet, ondanks dat de handleiding het wel vermeldt.

USALS vind ik niet zo prettig.

Is dit te "patchen" of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de handleiding staat inderdaad dat dit apparaat Diseqc 1.2 moet ondersteunen. Ik weet niet of het zin heeft om de importeur of om Topfield zelf daarover te benaderen?

 

Werkt 1.2 gewoon niet, of krijg je het niet aan de praat waardoor je gerede twijfel hebt over de werking?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
USALS vind ik niet zo prettig

 

De TF7700 draait anders prima hier met Usals.

Met 1.2 moet je alle posities opzoeken en vastleggen.

Met Usals geef je aan je Toppie aan welke Nooorderbreedte en Oosterlengte je zit en dan vind de TF de satellieten zelf wel, mits de schotel goed staat op de Clake belt.

Gebruikte voorheen met andere ontvangers ook 1.2, maar Usals vind ik persoonlijk dus wel veel prettiger.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...