Ga naar inhoud


Verschil tussen RTL4, RTL5 en overige zenders


Aanbevolen berichten

Eind februari/begin maart gebeurden er een aantal dingen tegelijkertijd. Mijn CDS kaart stond op het punt om af te lopen (Xcam weigerde het themapakket eraf te slopen grin.gif), dus vroeg ik een heractivatie aan (met de kaart in een andere CAM). Ontvanger is een Technotrend S-1500 PCI met CI dochterbord.

 

Een paar uur later ging (toevallig) de voeding van mijn PC stuk. Heeft er denk ik niets mee te maken. Er is nog iets anders (wat er waarschijnlijk ook niks mee te maken heeft) maar daar type ik zo een apart topic over. (gedaan, zie Spectrum analyzer, hoe kom je daaraan?)

 

In ieder geval, met de heractivatie eind februari ging mijn kaart niet naar maart. Ook niet naar april. Nee, mijn kaart stond (en staat) op 31/05/2008. Volgens mij heb ik maart en april nooit gehad.

 

Nu heb ik op de PC het probleem dat RTL4 en RTL5 alleen nog geluid geven. Echter, als ik een opname maak zit hier wel gewoon RTL4 en RTL5 in. Mijn vermoeden is dat het begin van de file corrupt is. Ik heb dit probleem met verschillende CAMs. In ieder geval Matrix Reborn en Xcam Angel, en volgens mij ook met de officiële Mediaguard CAM. Aangezien het probleem er met verschillende CAMs is, en er vroeger niet was, denk ik dat de smartcard nu te traag de sleutels voor RTL4 en 5 ophoest, waardoor er mogelijk encrypted data naar de ontvanger gaat, en als ik dan probeer te kijken initialiseerd de MPEG2 decoder niet.

 

Maar RTL7, om maar wat te noemen, werkt wel. Alle andere zenders die ik gecontroleerd heb werken ook.

 

Een paar dagen terug heb ik al een heractivatie aangevraagd, en de kaart met Mediaguard CAM in mijn standalone gestopt en op SBS6 gezet. Daarna ben ik gaan slapen, dus als er wat te updaten viel moet ie dat gehad hebben. Maar het haalde niets uit.

 

Nu begrijp ik niet wat er nu anders kan zijn aan RTL4 en 5, en is dit nog op te lossen? Misschien komt het vanzelf goed wanneer ik update naar juni krijg (lullig, dan kan ik voorlopig geen Dharma & Greg kijken op de PC), of is mijn smartcard mogelijk defect?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Net toch nog even wat getest, erg vreemd: met een Aston 1.05 wel beeld op RTL4 en RTL5. Met de Mediaguard CAM prima beeld op MTV 2/Dance/Hits/Music/NL en, surprise surprise, RNN7! Helaas blijft het donker op Nederland 1/2/3, RTL, SBS, TMF en Discovery. Dus eigenlijk alleen beeld op de MTV transponders en op RNN7 op Astra 23,5 die naast de regionalen staat. Met de Matrix en Xcam nog altijd alleen geluid op RTL4/5 (tenzij ik ze opneem) terwijl andere kanalen er wel op werken. En ooit werkte dat dus allemaal prima op dezelfde hardware..

 

Lijkt er sterk op dat iemand hier is wezen prutsen. Ik zat al een tijd te overwegen om Digitenne erbij te nemen wanneer de ontvangst daarvan stabiel is, maar door dit soort gepruts ga ik ook overwegen om Digitenne er dan niet bij maar in plaats van te nemen.

 

4 CAM's kopen die met mijn smartcard overweg kunnen om de compatibiliteit een beetje uit te proberen is geen overbodige luxe gebleken.

 

Ik krijg de update meestal rond de 7de, dus dan maar eens kijken of dat enig verschil gaat maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...