Ga naar inhoud


vragen over HD ontvangst via de sat ?


highlander53

Aanbevolen berichten

Wat heb ik nodig om HD te kunnen ontvangen via de sat ?

Dus welke plasma tv en ontvanger ?,zelf heb ik een dm7025 en dm600, dit in verband met HD kanalen van het pakket van canal norway die binnenkort komen.

 

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zowiezo een schotel nemen met een motortje, dan heb je aan een simpele schotel met één lnb genoeg.

 

Ik heb een schotel met 4 lnb's maar loop tóch keer op keer tegen

de beperking op dat je maar 4 sat positie's kunt bekijken. De interessante HD kanalen zitten inmiddels verder verspreid.

 

Een motor schotel zapt wel trager (als je van de ene naar de andere sat zapt), maar dit zou ik op de koop toenemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij, dat ik mijn motortje heb verruild voor 4 LNB's. Motortjes gaan nogal vaak stuk en zappen idd nogal traag.

 

Wil je HDTV kijken, kijk ook, of de ontvanger, welke je koopt, goed in de test uitkomt me beld kwaliteit. Er zijn namelijk ook ontvangers in omloop, welke zelfs van HDTV een zooitje weten te aken...

 

Neem niet genoeg aan een klein schoteltje. Ik heb hier zelfs met een 80 cm schotel wat zwakker signaal bij de CDS HDTV zenders. De transponder is de sterkste niet.

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal en Viasat geven in hun pakket een HD ontvanger erbij, kan ik hiermee ook de de gewone kanalen ontvangen en de andere HD kanalen,zoals de BBC HD zenders die binnenkort op de astra 2D komen. panasonic heeft een goede plasma tv toch! de 80 serie

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Ik ben blij, dat ik mijn motortje heb verruild voor 4 LNB's. Motortjes gaan nogal vaak stuk en zappen idd nogal traag.


En ik baal dat ik er toendertijd geen een met motor heb gekocht maar een met 4 lnb's.

Ik wilde van de week graag op 1 West afstemmen, helaas gaat dat niet zomaar even met een Astra 1/2/3 + hotbird G4 configuratie...

Wil je tegenwoordig alle HDTV kanalen zien, dan begin je met 4 lnb's gewoon tekort te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat snap ik, maar als je motortje voor de zoveelste keer weigert, heb je nog maar een satelliet te pakken... laugh

 

Maar dat kan ook alleen mijn pech zijn hoor.

 

Na heel veel gelezen te hebben zal ik uiteidelijk toch liever voor een hoop lnb's gaan en dan Henk langs laten komen. wink

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Mijn schotel van 1,20 mtr. met actuator is nu zo´n 18 jaar oud en nooit vervangen. Hij draait dagelijks perfekt.

Wat HD betreft is er (nog) niet veel keus en ik ben het er mee eens dat draaien nu een goed alternatief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...