Ga naar inhoud


[LYNGBOX] mijn eerste ervaringen


radio man

Aanbevolen berichten

Hoi

Heb sinds gisteren een Lyngbox, een mooie box om te zien, geheel knoploos...

Met de nieuwste software 1.16 werkt hij redelijk, en ook de updates via LAN werken goed, inclusief het bijwerken van satellietgegevens conform de Lyngsat lijsten.

De handleiding stelt weinig voor, en de setup is nog wat karig en krakkemikkig, maar het beeld is fantastisch in SD, beter dan de toch al prima Topfield TF7700HDPVR.

HD 1080i is even goed.

 

Dan ga ik nu maar eens uitzoeken hoe het Disecq gebeuren werkt (1.3 USALS is er niet).

En proberen een WLAN bridge aan de praat te krijgen (de poes raakt steeds verward in de LAN kabel naar boven).

 

Verder nog bezitters van de Lyngbox die hun steentje willen bijdragen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm, nog niet veel verkocht kennelijk...

WLAN aankoppelen is nog niet gelukt, maar dat kan ook aan de bridge (of aan mij) liggen.

In het Lyngbox siteforum net antwoord gekregen dat zelfs met een extra DVB-S tuner het opnemen van 2 uitzendingen niet mogelijk zal zijn!

Dat is wel heel teleurstellend voor een box van deze prijs...!

Morgen zou de LB official bij me terugkomen met meer info van het ontwerpteam, ben benieuwd.

Er zitten weliswaar twee tuners in, maar de tweede is DVB-T, voor serieuze kijkers niet handig.

Op dit moment is het zo dat je wel tegelijk naar iets anders kunt kijken, maar alleen op dezelfde transponder.

Overigens wordt de box absoluut niet heet, er zit dan ook een geregelde ventilator die opzij en naar achteren afblaast.

Het dagelijks aanpassen van de Lyngsat gegevens via internet is natuurlijk mooi, waarom eigenlijk niet via sat vraag je je af...zal wel een centenkwestie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook even gespeeld met de Lyngbox. Vreemd genoeg wil de box niet praten met de Lyngsat server. Moet een instelling in de router zijn, want op een andere plaats (thuis) gaat dit wel. Maar wat er nou aan of uit gezet moet worden? Normale internet verbindingen verlopen prima. De helpdesk van Lyngsat kan me in ieder geval niet verder helpen dan "moet het gewoon doen hoor"! En "neem even contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt".

Waarom had die box in eerste instantie dan problemen met het verkrijgen van een IP adres van de DHCP server? Dat is door Lyng erkend, maar ik begrijp niet waarom die box daar zo'n moeite mee heeft.

 

Goed, de box.

Ziet er heel mooi uit. De ventilator begint bij aanzetten even flink te loeien, maar dat stopt zodra hij klaar is met opstarten.

Qua software belooft het wel wat. Maar ik ben wel van mening dat de mensen van Lyngsat wel wat meer werk hadden kunnen verrichten. Al op de IBC in 2006 werd hij aangekondigd. Goed, dat waren wel prototypes maar toch. Als ze zo lang over de ontwikkeling van de box doen? En het lijkt of het wiel opnieuw uitgevonden moet worden. Je zou toch denken dat ze eens kijken bij de concurrent en lezen op gebruikersforums. Dan weet je wat de gebruiker wil. Waarom kan je nou straks met een extra tuner nog niet twee dingen tegelijk opnemen? Dat is echt iets old-school. De Topfield 4000 uit het jaar 2001 kan dat niet, maar 90% van de huidige ontvangers kan dit wel. Maar goed, laten we dat even afwachten.

 

Updates en kanaalijsten. Het gaat allemaal wel goed komen. Maar de producent zal toch wel even meer zijn best moeten gaan doen, of de source-code vrijgeven, dan kan je meer leukere dingen verwachten.

 

Ik geloof wel in de Lyngbox, voor de hobbyist is het zeker een hele leuke box. Gewoon de Lyngsat-mensen flink achter hun staart zitten, dan gaat het lukken.

 

Mochten er lezers zijn die meer willen weten, vraag het me gerust. Ik sluit hem aan en zoek het voor je uit. Maar voor het dagelijkse werk vertrouw ik nog even op mijn DM7025.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op Lyngbox gebied?

 

Ik vind het een beetje ijzig stil rond deze ontvanger

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd of er nog positieve ontwikkelingen gaan plaats vinden op die box. Heb hem hier 3 dagen ter test gehad. Later bleek het een box uit de beta serie geweest te zijn. Maar ook ik had dat DHCP niet wilde werken en babbelen met de server ging ook niet. Alleen het ontvangen van e-mail was mogelijk. Omdat de box software matig helemaal dicht zit, is er ook niet te debuggen. Ook het gebruik van CI-modules (waarvan de ASTON niet wilde werken) vind ik iets van jaren geleden. Ook het idee dat de zenderlijsten via internet binnen komen is leuk, maar op Astra is dat b.v. niet echt nodig. ALs er een kanaal bij komt, dan pakt m'n DM7000 zo'n kanaal al vanzelf. Dus wil het wat worden met die box, dan zal het OS open moeten, softCAM erin, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

box aangesloten op internet,dadelijk ip nummer

fotos in box gezet geen probleem

beeld is beter dan hummi in hd als sd

box aangesloten met hdmi naar pio

met den duivel veel open als ook met dragon en tvv kaart

min punt:de zap knopjes zijn veel te klein op harmony als ab

verbeteringen zijn altijd welkom

voor mij telt vooral beeld en zappen

ik ben tevree nu nog den 8000 dit jaar dan stop ik met aankopen

10 receivers is genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...