Ga naar inhoud


Wanneer nieuwe firmware?


Spiderman1974

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Er gingen steeds geruchten rond dat in April nieuwe firmware zou uitkomen, echter denk ik zelf dat dit deze maand niet meer zal gebeuren!!

 

Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware dan wel uitkomt?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Black_64

Geen idee. confused

Ze zou uitkomen wanneer ze bug-free is (als dat al bestaat).

Ik vermoed ook niet meer deze maand, het zal eerder voor kerstmis (200X) zijn. :D

 

Ze hadden er beter geen datum opgeplakt als ze er toch niet aan kunnen voldoen.

De deadline (maart) is al verstreken en zo als het er nu uit ziet, zijn ze goed op weg de tweede deadline ook te missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vers van een UFS910 site:

 

Citaat:
I received a reply from Kathrein today on a technical question. This is part of the reply,

"thank you for your enquiry.

 

There will be a new update coming this week (Version 1.05) which will cover several bug-fixes, but not specifically any half-hourly

time setting.

best regards

Paul Smith

 

--

Paul George Smith

Betr.-Wirt (VWA)

International Marketing Manager

SAT - Satellite Reception Systems

HFC - Broadband Networks "

 

Dus er komt wat aan voor de Kathy liefhebbers (als het maar geen DMM belofte is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze naast bugfixes er ook nog wat nieuwe dingen in stoppen. Zaken als stream informatie, NFS ondersteuning, uitgebreidere epg zouden welkom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geba
Ik hoop dat ze naast bugfixes er ook nog wat nieuwe dingen in stoppen. Zaken als stream informatie, NFS ondersteuning, uitgebreidere epg zouden welkom zijn.


Wat dat betreft liggen ze bij Kathrein toch ver achter t.o.v DMM.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Maar wij praten dan ook over twee compleet verschillende platformen op gebied van hardware en software.

 

Waar ik eigenlijk op zit te wachten, is Enigma voor de UFS-910. Deze is al wel aangekondigd (November 2007). Maar het laatste nieuws dateert van 1-4-2008 (video) die ik niet zo serieus neem vanwege de datum.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Inderdaad. Maar wij praten dan ook over twee compleet verschillende platformen op gebied van hardware en software.

Waar ik eigenlijk op zit te wachten, is Enigma voor de UFS-910. Deze is al wel aangekondigd (November 2007). Maar het laatste nieuws dateert van 1-4-2008 (video) die ik niet zo serieus neem vanwege de datum.


Over welke video heb jij het dan?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spiderman1974
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Inderdaad. Maar wij praten dan ook over twee compleet verschillende platformen op gebied van hardware en software.

Waar ik eigenlijk op zit te wachten, is Enigma voor de UFS-910. Deze is al wel aangekondigd (November 2007). Maar het laatste nieuws dateert van 1-4-2008 (video) die ik niet zo serieus neem vanwege de datum.


Over welke video heb jij het dan?


Even zoeken op youtube met de tekst: ufs910 enigma

Dan krijg je hem te zien wink

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel, het is te vroeg om te oordelen of Enigma uit zal komen en/of het bruikbaar zal zijn. Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Alleen de video van 1 april vertrouw ik niet zo wink

 

[offtopic]

Overigens, in het verleden hebben ze dit ook gezegd over de Mutant 200S. Deze zou ook geen Enigma kunnen draaien vanwege het beperkte geheugen. Uiteindelijk is die er wel gekomen en latere edities was geen enkel probleem meer als je kijkt naar zaken als snelheid, stabiliteit, etc. Ik hoop iig op een wonder smile

[/offtopic]

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar is de UFS-910 veel te traag en beperkt voor


Dat baseer je op?

Volgens mij is de hardware niet minder dan de andere linux ontvangers maar als het komt dan komt het en zien we wel hoe snel of langzaam het is. Dan zal ook wel blijken of de UFS 910 wel "open" genoeg was, wordt en/of geweest is.

Mischien is het ook wel het gemis aan ervaring bij het programmeren van de hardware en vinden ze die snelheid nog wel die zo gemist wordt. Iets laten werken (wel heel erg belangrijk het verkoopt of breek je product) is nodig, optimalisiatie is iets anders en een stap verder. Hoe ver ze met de optimalisatie van software/drivers bij Kathrein gaan zal de toekomst uitwijzen.

Ik zie heel graag er nog wel een aantal functies bij komen zoals het mogelijk opslaan van opnames op bv. een NAS. Het "meekijken" op een pc is ook wel iets wat ik heel erg naar uit kijk want dan gaat me skystar2 uit me pc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar is de UFS-910 veel te traag en beperkt voor.
Die kan zijn eigen firmware al nauwelijks lekker snel draaien, laat staan enigma(II).

Ron


Onderbouw dat eens.

Als je h.264 materiaal zonder frame-drops kunt weergeven dan moet je toch behoorlijk krachtige hardware hebben & de UFS 910 geeft h.264 zonder haperingen weer!

Dat de GUI vrij traag is komt gewoon door 't feit dat de GUI nog niet geoptimaliseerd is, eigenlijk hetzelfde als je bij de 1e Dreambox Images zag.

Ik vind trouwens dat de laatste 1.04 AAF behoorlijk soepel draait & heb maar zeer incidenteel last van traagheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Waar ik eigenlijk op zit te wachten, is Enigma voor de UFS-910. Deze is al wel aangekondigd (November 2007). Maar het laatste nieuws dateert van 1-4-2008 (video) die ik niet zo serieus neem vanwege de datum.


In het Dreambox forum pretendeer jij de expert te zijn op het gebied van Linux software zoals bootloaders, drivers, kernel modules en meer.
Ik zou zeggen begin vast te porteren. Dan doe je in ieder geval eens echt wat zinvols in plaats van een fabrikant aan te vallen op een plaats waar deze zichzelf niet kan verdedigen en zonder enige vorm van wederhoor toe te passen.
Citaat:
Als je h.264 materiaal zonder frame-drops kunt weergeven dan moet je toch behoorlijk krachtige hardware hebben & de UFS 910 geeft h.264 zonder haperingen weer!

Duh??? h.264 is hardwarematige decoding, de Mhz'kes en vooral groot en snel RAM heb je nodig voor het GUI, wat in geval van Enigma II de vrij intensieve scripttaal Python 2.5 is.
Dat heeft dus niets met weergave van videomateriaal te maken.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...