Ga naar inhoud


Welke elevatie ook al weer?


voyager

Aanbevolen berichten

Oke schaam, (ik ben een aantal jaar niet met mijn hobby bezig geweest)(en ik heb het spul nog wel een jaar verkocht ;-) )

 

Ik ben bezig met mijn channelmaster schotel en dit is eigenlijk mijn eerste (echte) polermount. Bij een stab motor zet je de motor op de Breedtegraad wat voor mij 52.6689 is. En rommelt wat aan met de declination (schaal verdeling klopt meestal toch niet)

 

Voor wat ik er van begreep doe je dat bij een normale polermount dus ook, echter, de schotel zou dan recht omhoog kijken en krijgt dan de stand van een prime focus schotel. Dus hoe zit het nu eigenlijk? Het is trouwens een 1.2 Offset schotel.

 

Ik heb nu het bekende baantje er wel in zitten 30-45 maar de BER is om te janken.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.igp.net/Antenna_Alignment/Index.php

http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack_NL.htm

 

Je zit aardig in de buurt met een baantje van 30 tot 45.

Dan zou je de schotel iets meer naar boven of beneden moeten duwen kijken of je BER iets minder wordt.

Of iets naar links of recht en dan kijken of de BER zakt.

Maar je zit echt in de buurt van een goede afstelling.

Ik zet de motor op 52 of 53 en ga met de schotel zoeken tot ik het meeste signaal heb op de astra 19.2.

Dan bij de turk op 42 oost ook en dan naar de hispasat 30 west.

Het moet dan toch echt wel goed zijn.

Je mast waar de motor op staat moet wel aan alle kanten waterpas staan.

 

vriendelijke groet

c.c.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. ik kan mijn motor niet op 52 zetten helaas, het gaat hier niet om een stab motor, maar om een polarmount met 36v motor.

 

Antenna alignment helpt mij niet echt verder, deze verteld welliswaar op welke hoek mijn schotel moet staan maar niet mijn mount.

 

Gorb track komt een stuk verder :

 

Observed data :

 

Declination -7.442 graden duidelijk

Pol axis corr. 0.657 geen idee

Polar axis 36.710 dit is vermoedelijk wil weten

Dec H plane 29925 al sla je me dood

Dish offset, 26.0 graden, geen channelmaster in de voorkeurs lijst, gekozen voor een 1,1 triax.

Dish angle 3925

Rotor angel None duidelijk

Disk elevation -6.883 ??

 

Ik kan nergens de specs van de channelmaster 1.2 terug vinden in googel, ding is gewoon te oud.

 

2 vragen

 

Is de polar axis, werkelijk het aantal graden waarin mijn polermount moet staan? Met een declination van -7 graden?

 

Wat is de Offset van mijn channelmaster? Het wisselen van die waarde heeft geen invloed op de polar axis. waarom niet?

 

 

 

 

 

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...