Ga naar inhoud


High Line Universal Quad - AK54-XT2N met Wavefrontier T90


Johnny UAE

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb me zopas een nieuwe wok gekocht, ne Wavefrontier T90 (antreciet kleur).

Hierop komen 10 Quad LNB's + 4 X Satconn 10/1 Disecq switch.

 

Heb momenteel 2 boxen, 7020S en 7025+

 

Heb nu al veel gelezen over verschillende quad lnb's maar ik zie momenteel de bomen door het bos niet meer.

 

Ik kan namelijk de MTI High Line Universal Quad - AK54-XT2N aankopen aan 59,99 € wat ik een goeie prijs vind. Ik zou dus voor alle 10 posities een MTI willen plaatsen.

 

Nu heb ik gelezen dat deze een te grote versterking hebben op sommige satellieten en dat er oversturing kan optreden met als gevolg kwaliteits verlies, klopt dit?

 

Zijn der nog die met deze LNB werken op een T90? Wat zijn jullie ervaringen?

 

Met dank, Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Nu heb ik gelezen dat deze een te grote versterking hebben op sommige satellieten en dat er oversturing kan optreden met als gevolg kwaliteits verlies, klopt dit?

 

Kort antwoord: Nee!

 

Een LNC is maar niet zo maar even overstuurd. Zelfs niet op Astra 19,2° oost, in het midden van de footprint op een 3 meter schotel.

 

Waar heb je dat gelezen of wie heeft je dat verteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat gelezen op een duits forum site (gevonden via google).

 

Ik weet niet of ik die link hier maar zetten dus doe ik het niet.

 

Ze zeggen daar dat die hoge versterking goed is voor:

 

1) Zwakke signalen

2) Lange kabel

 

Slecht omdat het ook de storingen kan versterken bij kleine kabelverbinding.

 

Weet het niet......

 

Greetz, Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Met hoge versterking wordt een hoge conversieversterking bedoelt.

Leken zien dan een hoge waarde bij hun signal level meter en denken dat de LNC buitengewoon goed presteerd.

Erg "slechte" ontvangers zouden bij zeer korte kabels inderdaad overstuurd kunnen worden.

 

Bij een hoge gevoeligheid ontvang je inderdaad beter de zwakke transponders. Maar de LNC is niet snel te oversturen. Zeker niet bij het gebruik van kleinere consumer schotels. De ontvanger eventueel wel. De betere ontvangers hebben een zogenaamde AGC (Automatic Gain Control) en die zorgt er voor dat binnen een ruim bereik de ontvanger niet overstuurd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De ontvanger eventueel wel. De betere ontvangers hebben een zogenaamde AGC (Automatic Gain Control) en die zorgt er voor dat binnen een ruim bereik de ontvanger niet overstuurd wordt.


Hebben de DM7020S en 7025+ deze optie?

Greetz,

Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. Ijzerbout,

 

Bedankt voor Uw antwoorden, heb zojuist wat geld uitgegeven en heb 10 van deze LNBs besteld. Tevens ook 4 X Satconn 10/1 en programmer erbij besteld.....

 

En nu wachten op de installatie...... ben momenteel in het buitenland tot eind mei frown

 

Greetings vanuit Bayern :D

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...