Ga naar inhoud


complexe aansluiting met coax/satelliet signalen en 8 kamers


martinbe

Aanbevolen berichten

Van de week ga ik bij een vriend in zijn nieuwe huis satelliet installeren en daar heb ik een paar vraagjes over.

Hieronder zal ik proberen te schetsen wat we willen gaan doen en de vraag is zitten we hiermee goed? Op het dak plaatsen we een kleine Wave met 4 goede LNB's (singel type) We brengen daarvandaan 4 kabels naar binnen en sluiten die aan op een 4naar1 van spaun. Vervolgens wordt die ene aangesloten op een 2naar8 van spaun, Daarna sluiten we de CAI ook op de 2naar8 aan.

Nu hebben we dus 8 uitgangen die we naar de kamers kunnen brengen.

Uiteraard zitten er in de kamers wanddozen met splitsing naar radio, TV en satelliet.

 

Is de bovengeschetste situatie mogelijk of niet? En zo neen, wat is dan het juiste aansluitschema?

 

Alvast heel erg bedankt voor uw medewerking in deze.

 

Martin

HAVE FUN AND ENJOY THE WORLD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gaat dus niet lukken, was het maar zo simpel om op 8 plaatsen een aansluiting te krijgen.

Je moet richting de opstelling zoals in onderstaand plaatje:

 

p.170-cp-8_1.gif

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martinbe
Beste henksat<

Op die P170 CP8 zitten 17 aansluitingen. Is er misschien ook eentje met 5 aansluitingen. En dan eerst met 4/1 kabels terugbrengen?


Als je 4 satellieten wilt ontvangen gaat dat niet. Jij denkt één kabel per satelliet, en deze 8 keer splitsen naar 8 ontvangers toe, maar dat gaat dus niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henksat,

 

Ik bedoel 4 Quattro LNB's (dus 4 uitgangen per lnb) en dan 4 spauns van 4naar1. Dus hou je vier coax kabels over ipv 16.

Die vier dan weer naar een soortgelijke als de P170CP8

 

Dat kan dan toch wel?

 

Zie overigens even je PM

 

Martin

HAVE FUN AND ENJOY THE WORLD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok volgende idee.

 

4 quattro lnb's (dus met 4 uitgangen per lnb)

4 keer spaun van 4naar1

Hou je over 4 coax kabels

en dan 4 coax en 4 cai kabels met 4 koppelfilters samenvoegen

 

Dan zou je in principe 4 boxen moeten kunnen aansluiten

 

Martin

HAVE FUN AND ENJOY THE WORLD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martinbe
Ok volgende idee.

4 quattro lnb's (dus met 4 uitgangen per lnb)
4 keer spaun van 4naar1


Niet teveel ideën spuien, tik me helemaal suf. :D
Aan Quatro LNB's heb je niks met "normale" 4/1 switchen.

Als je 4 kamers wilt voorzien met satsignaal van 4 satellieten zul je met 4 quattro's moeten werken en gaan er dus 16 kabels naar een switch. Voor zover ik weet zijn er geen multiswitches met 4-sats in met maar 4 uitgangen, wél met 6 of meer.
Ik zou dan gaan voor 8 uitgangen, dan kun je alle kamers voorzien van satsignaal, al of niet in combi met CAI.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daan plaats je de Multiswitch, met 16 kabels in, in een waterdichte E-kast. Vandaar kun je dan met 4 kabels maximaal 4 ontvangers voeden met satsignaal.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je neemt 4 Quad LNB's met 4 losse 4/1 switchen voor buitenmontage, dat kan dan ook.

Koppellen met de CAI kan toch ook onder of in de aasluitpunten, hier zijn wel oplossingen voor te bedenken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...