Ga naar inhoud


[Pioneer] Hulp nodig bij flashen firmware


Gast Xstex

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hopelijk ben ik hier aan het juiste adres voor wat hulp. Ik heb bier een pioneer dbr s110nl staan, volgens de sticker...

 

Ik heb al veel over van alles en nog wat gelezen mbt het upgraden van dit apparaat. Vanmiddag ben ik dus ook daadwerkelijk begonnen, alleen lukt het me niet!

 

Ik heb pionero 4 final, en pionero 5, al geprobeerd. Ik krijg verschillende meldingen zoals:

- dat het niet toegestaan is om te flashen naar adres 6000000 (p4final)

- dat er een fout zit in de seriele comm.

- dat er een fout zit in de parallele poort (in het spaans) (p5 van dragon toolbox)

- dat er een fout is met het openen van lpt1, klik op, sluit en dan gaat deze de fout herstellen en vervolgens weer een fout en dan beeindigd het gebeuren zich. (p4final)

 

iedere keer is het weer anders. Ik gebruik een eenvoudige xp pro sp2, bios staat op ecp, heb een parallele printer aangemaakt (general, direct to device printen). Seriele settings in pionere staan gelijk aan die van het xp. Ook heb ik al een nieuwe parelle kabel gehad om zeker te weten, de seriele kabel is geen nulmodem maar een eenvoudige seriele verlengkabel. Ik ben ten einde raad wat mis ik wat zie ik over het hoofd? Het enige wat ik kan bedenken is dat ik geen 1530 heb (volgens de sticker staat er dbr s110nl en dat is toch een 1530?) en eigenlijk een 1630. Op het mobo staat BNP1354-G.

 

Heeft iemand een idee, alvast bedankt voor de reacties/suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet te geloven, het heeft gewerkt! eindelijk, ik snap het zelf ook niet, heb niks bijzonders gedaan. Ik vindt dit zeer vaag maar ga nu verder spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar nu loop ik tegen het volgende aan, na het flashen heb ik dus geen beeld meer, het apparaat, kan ik nu flashen met wat ik wil, dat gaat goed, als ik vervolgens dan deze op de tv aansluit doet hij niets. enkel de tijd aangeven...

 

hebben jullie nog wat suggesties of is hij nu "dood"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt wel een doe-het-zelf-topic zo, geen beeld is ok opgelost, heb de eeprom overschreven met een lege eeprom, iets wat dreadlock in een post van een poos terug had gegeven als advies! ging super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...