Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen kan Philips dsr7121HD ontvanger opslaan.


Theo50

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een Philips DSR 7121 HD ontvanger aan te schaffen, maar heb een aantal vragen.

Het aantal kanalen dat kan worden opgeslagen kan ik nergens vinden.

Bovendien las ik op de site van een webwinkel dat deze ontvanger ingesteld staat op de Astra 1 en 3 en dat daar niets aan te veranderen is.

Het is wel de bedoeling dat ik ook naar de Astra 2 met de BBC HD en naar de Hotbird kan blijven kijken.

Als dit onmogelijk is met deze ontvanger zou ik toch naar een ander merk moeten uitkijken, maar ik wil voor mijn vrouw een eenvoudige ontvanger die het gewoon altijd doet.

Ze heeft nu een Philips 7072 tot haar beschikking en heeft daar, als een van de weinige apparaten, geen last mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

In jouw geval niet kopen. Decoder is voor Astra 1 en 3. Bovendien geeft de 7072 een betere beeldkwaliteit voor SD kanalen. Helaas is die van mij kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovendien geeft de 7072 een betere beeldkwaliteit voor SD kanalen

 

Waarop is die stelling gebaseerd? Heb jij beide ontvangers 1:1 naast elkaar kunnen vergelijken?

 

Op de Canaldigitaal meeting afgelopen maandag is duidelijk gezegd dat er nog een aantal zaken op de wishlist staan waaronder full-diseqC support. Hierdoor kunnen alle satellieten worden ingescand. Dit zou binnen 2 a 3 maanden gerealiseerd moeten zijn.

Tweede aanpassing zal liggen op vlak van EPG - ism Nagravision.

Ook teletekst via HDMI op de decoder zelf is nog een belangrijk punt dat moet worden aangepast.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik toch nog maar even kijken wat er nog meer te koop is.

Het was wel aantrekkelijk om een goedgekeurde ontvanger aan te schaffen die geen problemen heeft met een Seca2 kaart met HD van Canal Digitaal.

Ik heb begrepen dat je die kaart niet zo maar in een Matrix of Dragon kan stoppen en een Canal goedgekeurde cam is ook weer 55 euri extra.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...