Ga naar inhoud


[7000] Astra 1 en Astra3 ontvangen, welke LNB aanschaffen met Triax 80cm


Gast BMW850

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil bij mijn moeder de 80cm Triax schotel geschikt maken voor ontvangst van Astra 1 en Astra3.

 

Er zit nu een Alps lnb in, wat is de simpelste oplossing zonder de schotel draaibaar te maken.

Ontvanger: Dreambox 7000S

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt een 3 of 4-voudige LNB houder kopen. Dit is een railtje die in plaats van de huidige LNB komt. Hier kun je dan 3 of 4 LNB's op plaatsen.

 

Via een Disqc switch kun je de LNB's dan verbinden met je dreambox...

 

Ik zou graag plaatjes willen plaatsen, maar dat kan hier alleen als dat via een HTTP link naar een website doet, en die heb ik niet...

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast GAEvakYD

Ik zou voor een Duo lnb gaan (Duo is het type, en betekend niet het aantal uitgangen).

 

Ik heb hier een Duo LNB Quad, die 4 uitgangen heeft voor Astra1 en 3. Je hebt ook Duo lnb's voor bijv Astra1 en hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Duo lnb werkt alleen met een 60cm schotel, hij werkt toch niet goed met een 80cm schotel?

 

De LNB moet geschikt worden gemaakt voor 1 ontvanger!

Ook ben ik een monoblock tegengekomen maar die was geschikt voor Hotbird en Astra.

Citaat:
Een Monoblock LNB ontvangstkop zorgt ervoor dat u de Astra 1 satelliet én de Hotbird satelliet in één schotel van (advies) 78 cm kan ontvangen

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CD-duo LNB's zijn speciaal gemaakt voor een 63cm Triax schotel. Als je een 78cm of 88cm schotel hebt van Triax, is het brandpunt daarvan zodanig verschillend dat het met deze LNB's niet goed lukt om voldoende signaal te hebben.

Er zijn inmiddels ook al LNB's van alternatieve merken (König) waarmee je wel op een grotere schotel goede ontvangst kunt krijgen. Bovendien bestaan die ook met een enkele uitgang. Hierbij een foto van het bedoelde lnb:

LNB-ASTRABLOCK.JPG

 

Het beste is overigens inderdaad een beugeltje met twee los verstelbare single lnb's en een diseqc-switch.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
De CD-duo LNB's zijn speciaal gemaakt voor een 63cm Triax schotel. Als je een 78cm of 88cm schotel hebt van Triax, is het brandpunt daarvan zodanig verschillend dat het met deze LNB's niet goed lukt om voldoende signaal te hebben.
Er zijn inmiddels ook al LNB's van alternatieve merken (König) waarmee je wel op een grotere schotel goede ontvangst kunt krijgen. Bovendien bestaan die ook met een enkele uitgang. Hierbij een foto van het bedoelde lnb:
LNB-ASTRABLOCK.JPG

Het beste is overigens inderdaad een beugeltje met twee los verstelbare single lnb's en een diseqc-switch.

M_Z



Zware Bullshit!
Het signaal met een 78cm triax schotel is zelfs beter tegen over een 64cm triax.

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peter-nmgn
Zware Bullshit!
Het signaal met een 78cm triax schotel is zelfs beter tegen over een 64cm triax.


Nee das geen bullshit. M_Z heeft in principe wel gelijk.
De CDS Duo LNB is gemaakt voor de door hun geleverde 60 cm wok.
Maar inderdaad, op een Triax 78 (vanwege de goede LNB-houder) werkt het ook perfect, met zelfs meer signaal dat een 64 cm schotel.
Neemt niet weg dat (theoretisch) de koppen dan te dicht bij elkaar staan, maar dat verschil is zo miniem dat ik wél van mening ben dat de CDS LNB gewoon zeer goed te gebruiken is op een 78 cm. Een Triax 88 is simpelweg te groot, dan wordt het verschik wél duidelijk merkbaar.

Moraal van het verhaal:
CDS had de LNB moeten ontwerpen op de 78 schotel, dan was ie compatible geweest met zowel de 60 als de 88 variant.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt zelf al een goede opmerking "theoretisch"

 

Zelfs op een 88cm Triax werkt de DUO LNB uitstekend!!

 

Canal Digitaal verkoopt geen 78cm schotels, dat zal de reden zijn waarom er op staat: gemaakt voor 64cm.

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peter-nmgn
je maakt zelf al een goede opmerking "theoretisch"

Zelfs op een 88cm Triax werkt de DUO LNB uitstekend!!

Canal Digitaal verkoopt geen 78cm schotels, dat zal de reden zijn waarom er op staat: gemaakt voor 64cm.


Dus het werk wel op een 78cm triax schotel, ik had ook gelezen dat hij gemaakt was voor de 60cm.

Volgend weekend zal ik met de schotel bezig gaan en zal dan de dual lnb aanschaffen.
Wordt hij dan geschakeld via de Dreambox?

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry M_Z;

maar ook bij ons hebben wij een uitstekend signaal op een >80cm Triax.

Ben wel van mening dat dit niet opgaat voor eender welke schotel, hoogwaardige schotels fabriceren is echt een vak.

Afgaande op eigen ervaring heb ik het gevoel dat ook de groter dan 63cm Triax schotel uitermate geschikt is voor de Duo Lnb.

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...