Ga naar inhoud


[DM600] Dreambox reageert niet goed op de afstandbediening (blijft hangen?)


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Sinds zojuist heb ik een probleem met mijn DM600PVR:

 

Als ik op naar boven/beneden of welke navigatietoets ook indruk dan blijft hij maar door de lijst scrollen. Ik heb de batterijen al vervangen voor gloednieuwe maar dat verhelpt het probleem niet.

 

Ik heb dit ooit eens met mijn 500C gehad, toen heb ik hem geflashed en het was opgelost. Omdat er toch al een nieuwer image beschikbaar was voor mijn 600 heb ik die ook maar geflashed (naar gemini 4.30) maar helaas is het probleem nog altijd daar en nu kan ik er dus niets mee, want ik kan hem nu ook niet opnieuw kanalen laten zoeken etc. omdat het lijkt of de knop blijft hangen, echter dat is dus niet zo.

 

Ik druk dus bv 1x op naar boven en de Dreambox reageert of ik hem constant ingedrukt houd. Dichterbij, verderweg, AB op de DB gericht blijven houden en niet wegdraaien of juist wel wegdraaien, het helpt allemaal niet.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Dan kan ik weer tv kijken :P

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de kanalen lijst helemaal tot het laatste kanaal laat door scrollen neem ik aan dat hij daar op stopt.

 

Je kan dan eens kijken in het menu instellingen,en dan naar expert menu,dan naar afstands bediening gaan en de instellingen van de herhaal functies veranderen.Hoop dat dit je probleem op lost.

 

Weet niet of het bovenstaande om in het menu te gaan bij de dm600 hetzelfde is als bij de 7020 maar je moet het daar dacht ik wel kunnen vinden.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

ik heb hetzelfde probleem eventjes gehad.

Ik heb echter een pli-image.

Mijn korte analyse: het kan niet aan de afstandsbediening liggen. Als ik deze wegleg of bedek gaat het scrollen door. Het moet of een hardwarematig probleempje zijn aan de DB-kant of een softwarematig probleempje. Waarbij my best guess uitgaat naar het laatste.

Hoewel... rebooten hielp in eerste instantie niet. Toen zag ik dat m'n gf een cdhoes op de DB had geplaatst waardoor het ventilatieroostertje bedekt was. Met HDD in zo'n ding wordt ie best warm (we hadden toen ook net wat van de harde schijf gekeken). Het rooster vrijgemaakt en gereboot en het probleem is nooit terug gevonden.

Dit anekdotisch verhaal zou weer meer duiden op een hardwareprobleem. Maarja... slechts een anekdotisch verhaal. Ik vermoed toch meer een softwareprobleempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn,maar hij heeft er al een andere versie van de image op gezet.Lijkt me stug dat bijde versie's hetzelfde software probleem hebben.

Probeer er anders eens een andere image in te zetten bv pli.Als hij dan hetzelfde blijft weet je in ieder geval dat het niet in de software zit.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...