Ga naar inhoud


[all] herstarten via internet lukt niet


spongebob

Aanbevolen berichten

Ik hou de dreamboxjes van mijn schoonouders en schoonbroer dmv DreamboxEdit over het internet up-to-date en dat lukt allemaal.

 

Alleen het herstarten over het internet wil maar niet lukken, ik moet via de telefoon melden, wanneer ze een harde reboot moeten doen.

 

Is er een oplossing voorhanden zodat ik hun dreamboxen via bij mij thuis kan herstarten.

 

Ook connecten via de webinterface wil niet lukken...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met putty aanloggen (poort 22 SSH), en 'reboot' intikken.

Werkt met een 7025 prima.

 

T'is wel verstandig om uiteindelijk een andere poort dan 22 te gebruiken, da's namelijk de standaard ssh poort.

 

p.s. wel eerst zorgen dat er een wachtwoord via telnet is opgegeven, anders accepteerd 'dropbear' (de standaard dreambox ssh server) geen connecties.

Uiteraard werkt een telnet sessie (windows hyperterminal) op poort 23 ook gewoon, maar dat is geen beveiligde (versleutelde) verbinding.

post-2333-1318259733,0009_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier wel om respectievelijk een 7020 en een 500+, maar ik ga er vanuit dat dit hetzelfde zal zijn als bij een 7025. Hartelijk bedankt!

 

toch nog een vraagje over jouw opmerking betreffende het wachtwoord via telnet: hoe geef je dit op zodat de dreambox de connectie aanvaardt?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
het gaat hier wel om respectievelijk een 7020 en een 500+, maar ik ga er vanuit dat dit hetzelfde zal zijn als bij een 7025. Hartelijk bedankt!

toch nog een vraagje over jouw opmerking betreffende het wachtwoord via telnet: hoe geef je dit op zodat de dreambox de connectie aanvaardt?


Telnet (poort 23) werkt standaard op elke dreambox(voor zover ik weet).
Op een 7025 hoef je dan alleen maar een login naam in te tikken (root) zonder wachtwoord. Als ik me goed herinner is het standaard wachtwoord voor een 7020 'dreambox'. Je wachtwoord kun je aanpassen/aanmaken met 'passwd'(enter). Pas daarna zal de box je ssh (putty, poort 22) sessie accepteren.
Een box openzetten op het internet zonder wachtwoord, of het standaard wachtwoord, is een 'beetje' link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...