Radix Geplaatst: 28 april 2008 Geplaatst: 28 april 2008 Gemini2 v3.4: Technical Infos: * Engima from: 24.04.2008 * GCC 4.1.1 Original CVS * Kernel 2.6.12.6 * Busybox 1.0.1 * Tuxtxt 1.95 * CIFS 1.44 Function Buttons: * BLUE - Blue Panel (BP) * long BLUE -> PiP * 2x BLUE - BP -> Extras/Settings * RED - Record * GREEN - Quickbutton / Subservices * Yellow - Timeshift Addons: * Own Addon-Server via internet. * Downloading and installation of additional features via internet from Gemini server. * Use your own Personal addon server (configure it in /etc/useraddon.xml). * Create your own Satellites.xml which only includes the satellites you need. Camd: * Assign of different Camd's to Stations/Providers (AutoCam). * Change of the name and different functions over own menu. Daemon / Server / Clients: * Dreambox can be used as printserver (BP->Device Settings->Printer (LPD), FAQs in the database). * Dropbear (ssh) now switchable (BP->Extras->SSH). * Upnp Server / Client * automount, examples in /etc/automount.conf. Devices, NFS or CIFS get automatically mounted. Ideally for DVD- or Net- Drives (Editor can be found at BP->Extras->Automount). * Inadyn (Daemon for various DYNDNS-Services). * little Apache (HTTP-Server based on HTTPD). * NFS-Server (based on the NFS-Kernel-Modul). * Editor to configure Cron-Deamon Infobar / OSD: * Provider and Sattelite will be showed in the Infobar (depends on the skin). * EMM, ECM or "ExpertInfos" Display switchable. * Picon (displays the station logo) * Showing Onlinestatus when the Box is connected to the Internet (must be activated in the BP -> Extras/Settings/Online) * Spinner (response time now adjustable, 0 is off) * Picons can be changed between Gemini and DMM format * the position of the infobar can be changed Files / Devices: * Support for CDROM/DVD no matter ift it is IDE ur USB * HDD- temperature and performance visible in the menu. * HDPARM values for harddisks disk can be changed by menu. * SWAP setup and start automatically. Extra: * Dreamnetcast (shoutcast-player) with Streamripper (direct recording from server and coding into mp3´s). * Weather Plugin with 10 days forecast. * RSS/RDF reader with TOP list from RSS-scout. * Webcam-Viewer with FullScreen mode. * bell (plays mp3s on a fixed time) * System Info: Many extra box infos like stream-rates, kernel-, memory- and prozessinfos. * Own Scripts can be started via Blue Panel. * Kernel modules can be reload separately. * Password can be changed over the menu. * EPG Cache and EPG Refresh (updates the EPG in the night) adjustable over BP. * flashing clock when recording in standby. * Calendar for the iCalendar format + Reminder (supported by MAC, KDE, Thunderbird, Google calendar, Rainlendar…) , Standard-folder is /etc/ical. * eTorrent - a torrent client based on ctorrent. Can be managed completly over the OSD * eMail-Checker (Overview of your POP3 or IMAP accounts + SSL) * overwiev of the different Cryptingsystems the actual station uses. * Quickbutton New: * Turning of images, also automatically by EXIF data. * File browser revised, 2 additional features and optics. * "The GP2 Controlr" Firefox Extension to access functions of the Box. * EPG Auto Save, save the EPG on a fixed time. * EPG additional info (BP-> info). * New standard - Skin * ReZapp, Switch back to a channel on a fixed time (BP-> Extra-> ReZapp). * Moving the infobar now optical solved. Fix + Updates: * Fix from @lexx911 for VLC-Streaming. * see CVS This Images doesn't contain any keys or softcams. Backups or other modified Images are not from us and won't be supported! Download via Database Thanks a lot and have fun Your Gemini-Team Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Fried Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Heb hem net geinstalleerd en ziet er fraai uit en uiteraard het belangrijkste hij zapt zéér vlot. Vu+ Duo / 500GB HD / CCcam 2.2.1 / WaveFrontier T55 / OpenPli 2.0 Beta
pendragon1 Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Hier ook geinstalleerd. Weer een mooi image die werkt zoals het moet. Gemini team, bedankt! 1x DM900 en 1xDM800
Neptunus Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Is er ook een manier deze image te installeren met behoud van eerdere instellingen zoals de mount instellingen e.d. of moet er totaal opnieuw worden geinstalleerd? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
FeReNGi Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Mooi image maar helaas ook al bugs : - ipod skin geselecteerd en met geen mogelijkheid terug te keren ! - blue screen bij selecteren hd param - blue screen bij imdb plugin - etc... Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Happy2000 Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Dan klopt er iets bij jou niet want bij mij werkt dat alles wel goed, behalve imdb plugin heb ik er niet op staan. Weet iemand trouwens wat die knipperende oranje C in de infobalk betekend? Vindt het verder een mooie image en draait hier prima. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast Greybeard Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Bij mij gecrasht toen ik tussen subkanalen wilde zappen. Daarna staat een deel van de tekst in het spaans. Omdanks het terugzetten op nederlands blijft het spaans. Vreemd. Terug naar FR-LT
pendragon1 Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Heb inmiddels ook een crash gehad bij het starten van de Media Player. Ipod Skin werkt hier wel. 1x DM900 en 1xDM800
Gerard 76 Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Mooie image, maar ook hier crashte ie telkens bij het starten van een opname vanaf de harddisk. gewoon terug naar 3.3 werkt ook uitstekend
pendragon1 Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Toch apart dat we steeds verschillende problemen hebben, met dezelfde box en zelfde image. Komt dit door een multiboot ofzo, of door de cams die we gebruiken? Ik gebruik geen multiboot en heb alleen 3.4 erop. Buiten de Media Player (die ik toch haast niet gebruik)draait het image prima. Heb gisteren en eergisteren verschillende dingen opgenomen zonder problemen. Ik heb zelfs een opnamen van BBC HD Preview gemaakt en deze op m'n htpc afgekeken. Heerlijk dat HD beeld 1x DM900 en 1xDM800
Happy2000 Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Ja is inderdaad apart, ik draai hier gemini op multiboot en heb ook geen problemen hier. En heb als skin nemesis glassline. @all Er is wel een update beschikbaar dat sommige problemen oplossen. Plaats het bestand in de bijlage naar :/usr/share/enigma2/ en schrijf het over de oude heen. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Hendrik007 Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Ik heb een aantal vragen over deze image, alvorens ik hem wil gaan installeren : Bij extra's staat : * eTorrent - a torrent client based on ctorrent. Can be managed completly over the OSD Betekent dit dat je met de dreambox torrents kunt downloaden? En wat voor extensies speeld de mediaplayer af? Kun je bijvoorbeeld mpg/mpeg/avi afspelen? Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
gilera1009 Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 net er op gezet werkt als van oud bedank gimini gr. Gilera1009 dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
Gerard 76 Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 heb geen multiboot,gewoon geflashed via FTP. alles "lijkt dan weg" toch?? Wat me bij de installatiewizard al opviel was dat bij het kiezen van de taal de dm al traag reageerde op de ab. dit gebeurt bij de 3.3 niet.
Bambike Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Origineel bericht van: Gerard 76 heb geen multiboot,gewoon geflashed via FTP. alles "lijkt dan weg" toch?? Wat me bij de installatiewizard al opviel was dat bij het kiezen van de taal de dm al traag reageerde op de ab. dit gebeurt bij de 3.3 niet. Dat had ik ook bij de taalkeuze Heb ook de indruk dat het booten langer duurt Zappen gaat wel sneller dan in vorige versies Loopt perfect hier, heb er wel meteen die update ingezet. Heb er ook de "xp2_cocagna" skin opgezet, hééél mooi BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen