Ga naar inhoud


[7000] waar service punt voor reparatie ?


Tomd

Aanbevolen berichten

Heb een DM7000 met een proleem in de voeding, bij aan zetten flikkerd LCD scherm en voeding tikt. Nu heb ik in de buurt van Dordrecht 3 (officiele) dealers van Dream Multimedia (Satellietland)gebeld echter opgenomen wordt er niet of je moet je vragen via mail stellen. Ik wil gewoon een mannetje vragen waar, wanneer, hoelang en wat het evt. kost om mijn box te repareren, cq een nieuwe aan te schaffen niks meer en niks minder. Wie kan mij aan een juiste adres of tel. nr. helpen van een service/reparatie point in de omgeving Dordrecht.

Ik laat me verrassen.

 

Vast bedankt Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites


zal niet mee vallen een service rep. punt van dream te vinden

temeer omdat dream multimedia geen enkel schema vrij geeft

(is dit trouwens toegestaan in de e.u. wetgeving het achter houden van schema s ?

auto fabriekanten zijn ook verplicht hun techn. info beschikbaar te stellen ! )

op sturen naar duitsland of zelf repareren denk ik

zelf repareren is het snelst hoor verhalen over opsturen naar duitsland dat de box 3 maanden weg was

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord, wat mij dan wel bevreemd is het fijt dat Satellietland alszijnde importeur van Dream voor Nederland geen zaken van particulieren aan wil nemen, temeer daar er dus geen sluitend service netwerk blijkt te zijn.

Ik vind dit wel jammer, want het doet dan toch wel afbreuk aan een heel goed product zoals de Dreambox.

Rest mij dus een bezoek te brengen aan Satellietland, of Michel de man van deze club moet mij een sluitend antwoord via dit forum kunnen geven.........nou we gaan het zien.

 

Grtz Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal gaat het zo krijg je als antwoord box naar dealer

waar je hem hebt gekocht

kan deze hem niet rep. gaat hij naar sat.land en van daaruit

meestal richting germany

dus mijn advies daar de 7000 toch niet meer wordt gemaakt en dream al is gestopt met software ondersteuning voor de 7000

is gewoon zelf repareren!!! is gewoon het snelst

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rene bedankt...ja als dat zo is dan is het ECHT dichtbij.....laat het mij aub even weten als je een wave krijg.

 

Bedankt Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom,

 

Satellietland is distributeur, géén importeur.

Ik vindt het begrijpelijk dat hij alléén zaken doet met dealers, hij verkoopt immers ook alléén aan dealers.

Mijn advies, mits jouw box van Satellietland komt, ga naar een dealer toe en vraag naar de mogelijkheden.

Dat zijn er mijn inziens 2:

 

Koop een losse voeding welke via satellietland verkrijgbaar is voor het aansluiten van extra HDD, deze is in te bouwen en ik heb ergens op dit forum gelezen dat deze voeding ook de rest van de box kan voeden.

 

Ook is er een modificatie-setje te koop om oude voedingen welke van de 1e type zijn te modificeren.

 

Ik weet natuurlijk niet wat er met jou voeding aan de hand is, maar als je iemand kent die een beetje handig is kan je ook veel zelf maken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henk....ales oke..?.ja probleem is als ik met ab de box aanzet gaat hij tikken/knetteren, LCD knipperd en box start niet op. Haal ik stekker eruit en weer erin dan knipper hij ook iets, en tikt iets maar start wel op.....verder werkt alles (met PLI..!!) perfect, dus IK denk dat het de voeding is....verder zou ik ut niet weten. Maar ik vind het wel gek dat je niet gewoon een goed service punt heb.....ik denk dat ik anders maar eens in Spijkenisse ga kijken, deze staat ook op de lijst van Satland.....weet het anders ook niet, en ja zelf gaan klooien kan wel maar daar heb ik slechte ervaring mee afgezien nog dat ik dan wel ergens de juiste parts moet zien te krijgen.....dus de bekende schoenmaker dan maar...wordt vervolgt.

 

Grtz Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft de losse voedingen voor de hdd deze leveren

alleen 5 en 12 volt en voor een voeding van een dreambox 7000

is wel meer dan die 2 spanningen nodig

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@TomD

 

Ik heb laatst een Error UC0 gehad die zelf niet meer te fixen was. Via de Website van Dream kun je een ticket aanmaken. Hierin meld je het probleem en zij sturen je per e-mail een prachtig prijsvoorstel op. Ik had voor € 78,- mijn box retour.. € 30,- voor de tuner, de rest arbeidsloon.. Zeer schappelijk en binnen twee weken reour....

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je even hier in het forum had gekeken had je gezien dat de

uco error van de tuner simpel is op te lossen door het plaatsen van een c tje van 8,2pf kosten ongveer 20 euro cent voor het c tje en is zelf goed te doen en is al meerdere malen met succes gedaan zie forum

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Mimisiku
@TomD

Ik heb laatst een Error UC0 gehad die zelf niet meer te fixen was. Via de Website van Dream kun je een ticket aanmaken. Hierin meld je het probleem en zij sturen je per e-mail een prachtig prijsvoorstel op. Ik had voor € 78,- mijn box retour.. € 30,- voor de tuner, de rest arbeidsloon.. Zeer schappelijk en binnen twee weken reour....


Bij Sommige Dreambox Dealers kan je er op wachten als je hem brengt , of als je de Box Opstuurt is die binnen 3 dagen weer terug in huis .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM

Bij Sommige Dreambox Dealers kan je er op wachten als je hem brengt , of als je de Box Opstuurt is die binnen 3 dagen weer terug in huis .


Hoi Bruut, zou jij mij dan één van die Dealers kunnen noemen in omgeving Dordrecht.....diegene die ik bel geven nooit thuis, of je moet heel je verhaal op mail gaan zetten.....ik wil gewoon met iemand mijn probleem kunnen bespreken niks meer niks minder......hoor het graag van je.

Zit net mail te lezen en krijg van een officeel Dream dealer uit regio Nijmegen gewoon een aanbod dat hij ernaar wil kijken, dus ik rij even daar naar toe en weet zeker dat het dan goed gaat komen.....Henk bedankt.

Grtz Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...