Ga naar inhoud


[DM500+] beeld via RGB is 'bagger'


jaapvdpol

Aanbevolen berichten

Ik heb voor een buurman een 500+ gekocht en deze aangesloten op z'n nieuwe 42" philips lcd. Beeld valt erg tegen. Ondertitels bv lijken dubbel. Schakelen op de 500+ tussen composite en RGB lijkt niets te doen. Zelf heb ik een gewone 500s en daarvan weet ik dat ik een modificatie moet doen om de RGB goed te laten werken (10k weerstand over R109). Maar deze 'bug' had ik niet verwacht in een nieuwe 500+.

Ik heb nu mijn dm7000 daarstaan en dit geeft een heel strak beeld.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen??

 

We hebben al een andere scartkabel geprobeerd. Beeld via de composietaansluiting en scart zijn hetzelfde?!

 

De image die erop zit is de PLi Iolite 2008 (500+)

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Als je geen verschil ziet: heb je geprobeerd een andere bron te kiezen op je TV?

Het kan zijn dat hij default op composiet staat.

Op de scart staat ook het composiet signaal.

 

Groeten,

 

Nick

Groeten,

 

Nick

 

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel via scart1 als scart2 hetzelfde beeld. De dm7000 geeft een plaatje. Ook niet als de tv, via een menu, vast op RGB gezet. Maar ik denk dat composiet dan toch doorkomt. Ik zie geen verschil tussen de scart en composietkabel aangesloten op de dm500+.

Misschien ga ik vanavond eens de orginele dream image proberen.

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast whiples

klopt, dat het beeld bagger is heb zelf ook een dm 500 op m,n nieuwe philips 42pfl9732 om te janken, heb een digitale ontvanger via de kabel @home en die is perfect.

wat kan ik aan de oude dm 500 veranderen of solderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

Jij hebt het over een gewone 500 volgens mij de topic starter heeft het over een 500+ dit zijn 2 verschillende decoders hoor. en het beeld van bijde is redelijk goed ik zie geen verschil met bijde en de 7000 wie ik heb op mijn lcd tv van vestel 82 cm alle 3 kraakhelder dus zal er wat anders aan de hand zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@whiples:

Leuk, deze buurman heeft dus dezelfde tv smile

 

@cobus R:

Klopt dat het de 500+ is, maar ikzelf heb de 500 en beide geven geen goed beeld op deze lcd.

Mijn 7000, die nu even aangesloten staat, geeft een heel mooi plaatje. Welke image gebruik je, cobus?0

 

Bij de test die ik heb gedaan, was steeds 1 kabel (scart of compesiet), aangesloten.

 

 

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...