Ga naar inhoud


[500s] Ontvangst zwak signaal in buitenland


Spartaan

Aanbevolen berichten

Ben net een weekje in Tsjechie geweest en ondervond daar toch wat problemen met de ontvangst met mijn dreambox 500s. Ik had een 54cm triax schotel bij me met de nieuwe CD duo lnb erop voor astra 19.2 en 23.5. Nu lukte het me met moeite om signaal te krijgen op de 23.5 en de regionale zenders kon ik wel ontvangen zij het met af en toe storing, maar wel goed te doen. De astra 19.2 heb ik met geen mogelijkheid te voorschijn kunnen toveren.

 

Nu had mijn buurman daar (een Tsjech die alleen Tsjechies sprak dus de communicatie ging een beetje moeilijk) een vaste opstelling (80cm onbekend merk) daar voor de 23.5 met een openbox x-620 ontvanger. Ik heb mijn DB500 aan zijn schotel gehangen en perfecte ontvangst op de regionalen zonder storing.

 

Toen ik zijn ontvanger aan mijn schotel hing gaf deze perfect beeld en de ontvanger gaf ook aan dat er een veel sterker signaal was (90% t.o.v. 65% op DB). Daar zijn ontvanger voorgeprogrammeerd was voor de 23.5 en ik niet kon achterhalen wat de pin was om instellingen te wijzigen heb ik deze ontvanger niet kunnen testen op de 19.2.

 

Vraag is nu eigenlijk, gaat de DB500 moeilijker om met een zwak signaal ? Binnenkort ga ik voor een aantal weken naar noord-spanje en wil daar toch de astra 19.2 ontvangen. Kan ik dan beter een andere ontvanger meenemen om zeker te zijn dat ik ontvangst heb ? Zo ja, wat adviseren jullie dan ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij, zit je in Tsjechië net op de rand van de ontvangstmogelijkheden voor astra 19.2

Met een 54cm, gaat het niet lukken.

Mijn vriend, gestationeerd in Bosnië, kon op een >80cm wel eea ontvangen (van NL pakket), maar er was ook met regelmaat uitval.

Tussen Tsjechië en Bosnië liggen maar een paar KMmetjes.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je toen dezelfde/identieke omstandigheden?

==>LNB (is al anders, zoals je zegt)

==>Coaxkabel (misschien zijn er wel weerstanden opgetreden aan de F-connectors)

==>Weersomstandigheden.

 

Vergeet het belangrijkste detail niet, de tuners van beide aparaten zijn verschillend en verdienen hun eigen aandacht qua afstelling.

De Firmware is ook uiterst belangrijk (mijn vriend had constant crashes op een 600 met PLi en met gemini, bleven wel de crashes uit maar viel het beeld vaak uit).

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

lnb is inderdaad anders, coax kabel is goed, weer helder ook vrij zicht dus daar ligt het niet aan.

 

Waar ik naar toe wil is, als ik straks een paar weken naar Spanje ga kan ik dan met deze configuratie (die het overigens hier in NL gewoon goed doet) gerust afreizen of loop ik dan de kans weer zonder beeld te zitten. Heb in ieder geval geen tijd om daar dagen te spenderen om alles werkend te krijgen. Is het in dit geval niet slimmer om een andere ontvanger mee te nemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
paar weken naar Spanje

Ik denk dat niemand kan garanderen dat je daar in spanje daadwerkelijk overal beeld gaat krijgen.

Er zijn in spanje in ieder geval véle die wel beeld krijgen.

Hangt dus ook een beetje van jouw kunnen af.

 

Kijk eens in de diverse topics over de wel/geen ontvangst van bepaalde zenders hier in NL al.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga naar noord spanje (costa brava) net over de franse grens.

 

Misschien een algemene vraag : heeft een dreambox 500 een sterker signaal nodig om beeld te geven dan de gemiddelde ontvanger, en dus een nauwkeuriger afgestelde schotel ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat laatste kan ik beamen, net terug uit boekarest en gespeeld met 1m40 en 2m20 schotel, en met dm7020s en dm7000. zodra je een seca doos eraan hangt dan perfect beeld. tuners zijn vele male kritischer van een dreambox, zeker die philips tuner in de dm7020s waar ik meet te maken had...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dreambox 500 een sterker signaal nodig om beeld te geven dan de gemiddelde ontvanger, en dus een nauwkeuriger afgestelde schotel ?

 

sterker signaal is niet persé noodzakelijk (tot een bepaalde waarde!), wel moet dit goed zijn, dus een 100% goede instelling is vereist (en deugdelijk kabels/connectoren/LNB)

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
dat laatste kan ik beamen, net terug uit boekarest en gespeeld met 1m40 en 2m20 schotel, en met dm7020s en dm7000. zodra je een seca doos eraan hangt dan perfect beeld. tuners zijn vele male kritischer van een dreambox, zeker die philips tuner in de dm7020s waar ik meet te maken had...


m.a.w. als ik geen risico wil lopen kan ik beter de dreambox voor thuis bewaren en voor onderweg een andere ontvanger nemen.

Nog suggesties voor bepaald merk type ? Ik heb een originele CD Irdeto 2 kaart (de rode).
Link naar reactie
Delen op andere sites

neem een (oud) philips seca doosje en eventueel een linkey om leuke dingen mee te kunnen doen. Canal Kaart moet geen probleem zijn, zeker als je irdeto2 op de dream aan de gang hebt gekregen. Ik zelf heb die zwarte Seca2 kaart... gl!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

de leuke dingen doe ik thuis wel, daar hebben we tenslotte de dreambox voor. Ik koop wel gewoon een leuk kastje voor onderweg. Heb even zitten kijken op het forum en de maxdigital 220s lijkt me wel wat. Heeft iemand daar ervaringen mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...