Ga naar inhoud


[TF5000PVR] display probleem - verkeerde weergave?


Jorgen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Gisteren nam ik een programma op, terwijl ik een dvd keek. Toen ik na verloop van tijd wilde zien of alles goed gegaan was, bleef er "Reco" in het display staan, terwijl er niets meer werd opgenomen. Ook na het zelf drukken op de opname en stopknop van de afstandsbediening bleef "Reco" in beeld staan.

 

Zenderwisselingen, volume, opgenomen-programma-menu, gewoon menu, het kwam allemaal niet in beeld. Toen ik op "uit" drukte, kreeg ik de bekende 4 puntjes "....".

 

Toen ik vanochtend de Topfield opnieuw opstarte was er een soortgelijk probleem: in plaats van "Reco" bleef ik nu steeds de tijd in beeld zien. Opnieuw vanalles geprobeerd: zenderwisselingen, volume, opnamemenu, gewoon menu, kwamen ook nu niet in beeld. Alleen de tijd bleef in het display staan.

 

Een fabrieksreset bracht helaas geen uitkomst. Ook opnieuw uit en weer aan zetten niet. Het enige resultaat was de klok in beeld wanneer de ontvanger aanstond en de puntjes "...." wanneer de ontvanger uitging. En dan gelijk weer de tijd. Zelfs de loadercijfers en het woord "run" waren tijdens het opstarten niet meer te zien.

 

Na de fabrieksreset stonden de 2 taps nog wel op aan (TapCommander en RecCopy). Die heb ik via het opgenomen-programma-menu wel kunnen verwijderen met de witte knop. Ook toen echter alleen nog de tijd in beeld.

 

Nadat ik de stekker eruit had getrokken kwam de loader in beeld toen ik de stekker er weer in deed. Tijdens het opstarten kwamen de loader, run en de programmanaam weer zoals het hoort in beeld. Het lijkt erop dat het display in een bepaalde toestand blijft hangen: "Reco", ook na de opname en de tijd, ook na het aanzetten. Waar dit door veroorzaakt wordt, daar heb ik geen idee van.

 

Voordat ik nu halsoverkop naar de winkel terugga, zou ik wel graag willen weten hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen. Op dit moment werkt alles weer normaal. Maar dit is wel een probleem dat ik niet echt vertrouw. Het apparaat is me te duur om echte problemen mee te krijgen. Ik maak gebruik van de augustus 2007 firmware voor mijn 5000pvr en van de 1.18 firmware voor mijn Aston cam.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad een goed idee van Sjaak. Je kunt de taps uitschakelen bij het opstarten de o ingedrukt te houden.

Dan worden de taps niet opgestart,

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, Reptovis,

 

Ik heb de taps al helemaal verwijderd. De ontvanger doet het ook weer gewoon. Wel vreemd dat dit probleem zich dan ineens na verschillende maanden gebruik van deze taps voordoet.

 

Mocht het niet aan de taps liggen, kan het dan ook iets met een batterijtje o.i.d. van het display zijn? Of hoef ik daar niet direct aan te denken?

 

Wat de taps aan gaat, ik gebruik alleen TapCommander en RecCopy. Volgens mij maken die beide geen specifiek gebruik van het display, behalve dan de meldingen "Menu" of "Reco".

 

Hoe dan ook, ik ga vanmiddag eens de nieuwe firmware proberen en dan zet ik wel gelijk die taps er helemaal opnieuw op. (Zo mogelijk in hun laatste nieuwe versies.)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de laatste nieuwe firmware erop gezet en van beide taps de laatste nieuwe versies. 't Loopt vooralsnog weer als een zonnetje.

 

(Had nog wel even wat geklooi met de _EIT_DATA.DAT, die niet verwijderd wilde worden, maar wel hernoemd. Toen wilde die nog niet weg en wist ik de originele naam niet meer. Maar goed, dat is ook opgelost.)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...