Ga naar inhoud


[7000+pli ionite] opnemen via share soms problematisch


Eland

Aanbevolen berichten

Kent iemand dit fenomeen, dat ik soms ervaar:

 

ik start een opname (via direct opnemen of via timer). Hierna lijkt de box gewoon op te nemen. Echter, na afloop lijkt de "movie" directory volgeschreven met enkele honderden bestandjes van 0 bytes groot. In dit geval is het ook niet meer mogelijk om met de 7000-box naar de share te browsen. Pas als ik via m'n pc de movie directory heb gewist kan ik de share weer via de 7000 gebruiken.

 

configuratie:

landrive (NAS) gemount via SMBFS (CIFS werkt hier niet)

dreambox 7000 met Pli-Ionite image

cccam 2.08

 

Het vervelende is dat ik er tot op heden niet de vinger op kan leggen onder welke omstandigheden deze problematische opnamen ontstaan. Ik heb wel het vermoeden dat de SAMBA client (op de PLI) niet overweg kan met een (zeer) groot aantal 0-byte bestanden in een directory.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Cobus R

Dit heb ik regelkmatig gehad en dan met de 500 en nu de 500 + vooral dat vastlopen als ik bv een file wist dan staat er in de map movie nog wat en dan kan ik daar ook niet meer bij met bestandsmodus als ik dan de movie map leegmaakt dan kan ik er wel weer bij.

 

ps ik gebruik ook smbfs daar dit het enigste is wat ik hier kan gebruiken met mijn nas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjaaky

Ik gebruik zelf altijd cifs en nog nooit dit probleem gehad. Om cifs aan de praat te krijgen kun je het volgende proberen. In telnet dit commando uitvoeren:

Code:
echo 0 > /proc/fs/cifs/LinuxExtensionsEnabled

en daarna proberen met cifs een mount te maken (wel eerst de smbfs mount unmounten).

 

Ik hoop dat het werkt, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...