Ga naar inhoud


probleem met geluid met optische kabel


fregge

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Kathrein aangesloten op de versterker met een optische kabel. Nu gebeurt er niets als ik de volumetoets van de afstanbediening gebruik, ik zie wel het balkje in beeld en op de ontvanger dat die harder en zachter gaat maar het geluid blijft even hard.

 

Ik gebruik nu het AAF 1.4 img maar heb ook al het nieuwe 1.05 getest en daar heb ik hetzelfde probleem. De optische kabel werkt gewoon goed, die heb ik getest op een Dreambox en daar geen probleem.

 

Zie ik misschien een instelling over het hoofd?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: fregge
Ik heb mijn Kathrein aangesloten op de versterker met een optische kabel. Nu gebeurt er niets als ik de volumetoets van de afstanbediening gebruik, ik zie wel het balkje in beeld en op de ontvanger dat die harder en zachter gaat maar het geluid blijft even hard.

Ik gebruik nu het AAF 1.4 img maar heb ook al het nieuwe 1.05 getest en daar heb ik hetzelfde probleem. De optische kabel werkt gewoon goed, die heb ik getest op een Dreambox en daar geen probleem.

Zie ik misschien een instelling over het hoofd?



Is een bug, ik heb er zelf ook last van. De volume lijkt alleen te werken voor de audio richting de TV. Geluid zet ik zachter via mijn versterker.

Iig, ik heb de optie niet kunnen vinden smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

volgens mij is het geen bug. De geluidinstellingen SPDIF via glasvezel moet je gewoon via de versterker regelen.

 

Ik gebruik hier een programmeerbare Logitech Harmony AB. In de stand HDTV: Wordt de kanaalkeuze gedaan op de Kathi, TV instelling gaat vanzelf in de stand AV2 en tv instellingen werkt op tv toestel en geluidregeling gaat automatisch over op de versterker en stelt juiste SPDIF geluidbron in.

 

Kies ik voor kabel ontvangst. Dan schakelt de Kathi uit, de kabelsettop box gaat vervolgens aan, tv gaat in de stand AV1 en geluid gaat via 2e SPDIF aansluiting naar de versterker en AB stelt ook automatisch in op het tweede SPDIF geluidskanaal. En de geluidsregeling op AB is ook weer direct op de versterker.

 

Als ik uitschakelen kies. Dan gaan alle apparaten tegelijk uit.

 

Ik had dit probleem ook eerder ook met stromen via de PC SPDIF uitgang naar de versterker. Op de PC was het geluid volume niet te regelen.

 

Hier ook hetzelfde verschijnsel. Lijkt mij overigens ook wel logisch bij een optische verbinding. Signaal kan optisch niet hard of zacht, lijkt mij.

 

Aan- en uit van de apparaten is overigens een toggle. Dus wat uit staat gaat aan en andersom. Staat er een apparaat echter verkeerd aan. Dan gaat de een aan en de ander weer uit ! Dit moet wel even goed ingesteld staan.

 

Verder is dit een prima oplossing. De gebruiker merkt hier niets van.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...