Ga naar inhoud


Problemen met Philips 7005 en Multytenne Twin/Canal Digitaal


philmol

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade naar 1.3 Build 153.16 lijkt mijn Multytenne Twin niet goed meer aan te sturen vanuit mijn Philips DSR 7005. Bv de Astra 3A 23.5E heeft weliswaar een goede signaalsterkte van 64% maar een signaalkwaliteit van 0%, de regionale zenders zijn niet te ontvangen bij primaire diseqc 1.0/B/0.

Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast cmsmits

Ook op mijn DSR7005 is de signaal kwaliteit 0. Dit komt vermoedelijk doordat de frequentie die hiervoor gebruikt wordt uit de lucht is. Ik kan alle 23.5 stations goed ontvangen en als ik de frequentie van een van deze zenders met de hand intyp in het antenne instellingen scherm heb ik een goede signaal kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cmsmits

Je kunt het alleen veranderen op het scherm en dan controleren wat de signaal kwaliteit is. Helaas is het niet mogelijk dit op te slaan als default value.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik ben er trouwens achter gekomen dat als je net doet of je geen twin ontvanger en twin antenne hebt de aangegeven signaalkwaliteit er niet toe doet. De ontvanger, waarmee je vroeger tegelijk op het ene kanaal kon kijken en een ander kon opnemen dient nu slechts als een single ontvanger met een single antenne. Ook de BBC is voor zover ik nu kan zien niet meer te ontvangen.

Misschien dat een update een en ander kan rechttrekken? Is dit de prijs die we moeten betalen voor een CanalDigital goedkeuring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...