Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
philmol

Problemen met Philips 7005 en Multytenne Twin/Canal Digitaal

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade naar 1.3 Build 153.16 lijkt mijn Multytenne Twin niet goed meer aan te sturen vanuit mijn Philips DSR 7005. Bv de Astra 3A 23.5E heeft weliswaar een goede signaalsterkte van 64% maar een signaalkwaliteit van 0%, de regionale zenders zijn niet te ontvangen bij primaire diseqc 1.0/B/0.

Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast cmsmits

Ook op mijn DSR7005 is de signaal kwaliteit 0. Dit komt vermoedelijk doordat de frequentie die hiervoor gebruikt wordt uit de lucht is. Ik kan alle 23.5 stations goed ontvangen en als ik de frequentie van een van deze zenders met de hand intyp in het antenne instellingen scherm heb ik een goede signaal kwaliteit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus het lijkt een toevallige samenloop van omstandigheden? Welke instellingen moet ik dan voor de Astra 3 met de hand veranderen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast cmsmits

BIjvoorbeeld: 11914 27500 3/4 horizontaal.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb geprobeerd een en ander te veranderen maar ik kan dit niet opslaan, hoe moet ik dat doen? In welk menu?

Sorry, maar ik ben een beginneling.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast cmsmits

Je kunt het alleen veranderen op het scherm en dan controleren wat de signaal kwaliteit is. Helaas is het niet mogelijk dit op te slaan als default value.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, ik ben er trouwens achter gekomen dat als je net doet of je geen twin ontvanger en twin antenne hebt de aangegeven signaalkwaliteit er niet toe doet. De ontvanger, waarmee je vroeger tegelijk op het ene kanaal kon kijken en een ander kon opnemen dient nu slechts als een single ontvanger met een single antenne. Ook de BBC is voor zover ik nu kan zien niet meer te ontvangen.

Misschien dat een update een en ander kan rechttrekken? Is dit de prijs die we moeten betalen voor een CanalDigital goedkeuring?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast sturk

ja ik heb precies dezelfde problemen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast wortellica

is er al een oplossing voor

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.