Ga naar inhoud


Motor uitrichten


Gast Weeman

Aanbevolen berichten

Ik wil morgen mijn motor aansluiten en het gelijk uitrichten.Hiervoor heb ik een handleiding gelezen op http://www.card writer.nl/eShop/meerderesatellieten.htm?categoryId=6

(spatie moet weg tussen "card writer")

 

Nu vroeg ik me af moet ik gewoon de Latitude en Elevation goed instellen op mijn motor en dan aansluiten aan de paal met de schotel?De schotel moet dan een hoek maken van 28 graden?Als ik dat heb gedaan moet ik het dan persee naar sirius laten draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast thomas999

Zet de motor in de 0 stand, dat kan meestal met de hand, door op een knopje te drukken aan de onderkant van de motor.

Kies op de ontvanger Sirius en kies bv. het Baltic Music Channel.

Als je geen flauw idee hebt waar de Sirius hangt: kijk met een kompas waar het noorden is, het zuiden is per definitie precies aan de andere kant. ;-) Daar moet je zijn.

Draai de de schotel, door het hele ding om de mast te draaien, naar puur Zuid, de Sirius dus.

Dan een beetje (de schotel zelf) omhoog/oplaag stellen tot je beeld hebt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Zet de motor in de 0 stand, dat kan meestal met de hand, door op een knopje te drukken aan de onderkant van de motor.
Kies op de ontvanger Sirius en kies bv. het Baltic Music Channel.
Als je geen flauw idee hebt waar de Sirius hangt: kijk met een kompas waar het noorden is, het zuiden is per definitie precies aan de andere kant. ;-) Daar moet je zijn.
Draai de de schotel, door het hele ding om de mast te draaien, naar puur Zuid, de Sirius dus.
Dan een beetje (de schotel zelf) omhoog/oplaag stellen tot je beeld hebt.
Succes!


Dat had ik vanochtend geprobeerd maar niet via een zender.Ik had de schotel gewoon op Sirius gezet en gekeken of de signaal hoger werd of niet.Op dit moment heb ik hem op hotbird staan en de signaal kwaliteit krijg ik niet hoger dan 65-70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Nee, dan staat ie niet goed.

Als je de zaak goed hebt afgesteld en als je de Sirius goed ontvangt, dat zal de rest (gezien de constructie en software van de motor) ook goed te ontvangen moeten zijn.

Ik doe het zo, dat ik zorg dat de schaal op de motor op 32 graden staat en draai dan de schotel+motor op de mast naar (voor Nederland) pal zuid (Sirius) en dan zet ik, als de Sirius te zien is, met die vleugelmoeren de schotel elevatie goed.

(Maar gemakkelijker gezegd dan gedaan, als je het voor het eerst doet.)

Ik zou wel eerst op je ontvanger een kanaal kiezen van de Sirius om te kijken of er wat gaat verschijnen. Als je alleen op signaalsterkte afgaat, heb je kans dat je de verkeerde satelliet te pakken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...