Ga naar inhoud


Een schotel voor Astra 1, Astra 2 en Astra 3?


Lutz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik wil met 4 ontvangers en 1 schotel Astra 1, 2 en 3 kunnen ontvangen.

 

Tot nu toe heb ik alleen van Technisat de Multytenne Quatro gevonden. Zijn er nog anderen?

 

En wat voor switch moet ik dan hebben?

 

In de bestaande situatie heb ik een quadLNB duo en een 80cm transparante schotel voor Astra 1 en 3 en geen aparte switch.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een triax 78 of 88 cn schotel met multiblock en disecq 1.0 met 4 ingangen moet het wel lukken. De ontvangers moeten minimaal disecq 1.0 hebben. In jou situatie zul je dus 4 disecq switches moeten hebben en 3 quad lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
In jou situatie zul je dus 4 disecq switches moeten hebben en 3 quad lnb's.


Zou ik gaan voor een Multiswitch met quattro LNB`s.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: alfredg
In jou situatie zul je dus 4 disecq switches moeten hebben en 3 quad lnb's.


Zou ik gaan voor een Multiswitch met quattro LNB`s.


Is dit uit kwaliteitsoogpunt beter ? Ik zit nl. in het zelfde schuitje als Lutz (alleen wil ik dan 3 tuners aansluiten). Mijn 1e gedachte was dus ook om 3 switches te halen scheelt volgens mij ook nog een flink aantal euro's.

Ik wil nu ook weer niet inleveren op kwaliteit dus als een multiswitch beter is dan afzonderlijke switches hoor ik dit graag.....Ik hoop Lutz hier niet voor de voeten te lopen....ik neem aan dat hij dit ook wel weten ?

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
In jou situatie zul je dus 4 disecq switches moeten hebben en 3 quad lnb's.


Er bestaat hier nog de "schoonheidsfactor". Indien ik het goed begrijp moet ik dan 3 quad lnb's hebben, en in totaal 12 kabels van de lnb's naar de switch trekken. Van de switch lopen dan 4 kabel's verder.

Hebben alle switches netvoeding nodig? Het liefst zou ik de switch(es) buiten willen plaatsen en niet zo veel kabels naar binnen geleiden.

Bestaan er ook quattro switches met 12 of 16 ingangen op 4 uitgangen?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf thuis een triax 78cm met multiblock voor ontvangst van Astra1,2,3 en hotbird en totaal 4 disecq switches 1.0, voor 4 ontvangers. Deze heb ik allemaal buiten aangesloten, zodat er maar 4 kabels naar binnen gaan.Het is wel even wat werk om alles netjes aan te sluiten(16 kabels!) en weg te werken, het resultaat is goed, alles werkt perfekt!.....P.S de switches(merk: Johansson) die ik gebruik hebben geen netvoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...