Ga naar inhoud


Postcode check


rolandroland

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

 

Hoe up to date is de postcode check op de site van KPN telecom?

http://www.kpn.com/web/show/id=75760

 

< In H'veen is er bijvoorbeeld geen dekking. Terwijl er in Friesland onlangs een mast is geplaatst in Leeuwarden. Of krijgt Heerenveen ook nog een steunzender?! Als ik kijk op www.radio.nl/fmtv zie ik NIET dat er nog meer steunzenders gepland zijn in Friesland. Hoe zit dit precies?

 

 

 

Als ik een willekeurige postcode in Leeuwarden invoer dan werkt het wel ik krijg zelfs te zien hoeveel mensen bij mij in de buurt gebruik maken van Digitenne:

Bij jou in de buurt kijken al 296 gezinnen Digitenne!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Origineel bericht van: rolandroland
Niemand die problemen heeft met de postcode check van KPN telecom?! Komt er ook nog verbetering in het netwerk? Op Radio.nl/fmtv staan geen geplande nieuwe steunzenders meer helaas!!

Nee? Kijk eens op http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html . Trouwens, op de voorpagina staat dat de fundering voor de mast in Zoetermeer wordt gelegd.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Bedoelde met geen meer geplande zenders dan op die website staat aangegeven. Dus geen locatie in Heerenveen bijvoorbeeld.

Zolang het niet storm loopt bij KPN met de abo's dan graven ze d'r eigen graf als ze maar door blijven bouwen. T zou 1 reden kunnen zijn.
Wat ik me afvraag of er geen wettelijke verplichtingen meer zijn om landelijke dekking voor de NOS zenders te zorgen?
Ten tijde van het analoog was het landelijk dekkend maar nu voor geen kilometer frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Ik ben ooit op Smilde geweest om te kijken die meneer wist te vertellen (weet zo niet meer waar in Nederland) daar stonden microzendertjes (analoog) om een bepaald gebied te bedekken. Omdat het overal te ontvangen moest zijn. De analoge zenders zijn misschien overal te ontvangen maar de commerciële zenders niet? Denk aan Wieringermeer daar waar alleen de NPO op zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Wat ik me afvraag of er geen wettelijke verplichtingen meer zijn om landelijke dekking voor de NOS zenders te zorgen?
Ten tijde van het analoog was het landelijk dekkend maar nu voor geen kilometer frown


Die verplichting is er voor zover ik weet nog steeds.
Daarom kwamen er na de uitschakeling van de analoge zenders direct tijdelijke dvb-t zenders in de lucht met Ned 1-3. De enige tijdelijke zender is nog Wieringermeer.
De postcodecheck is bedoeld voor ontvangst met een binnenantenne. Met een goede buitenantenne is in geheel Nederland ontvangst mogelijk.

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries
Met een goede buitenantenne is in geheel Nederland ontvangst mogelijk.

Als je een genoegen neemt met de hickups wel. Waar analoog praktisch geen last van had, maar digitaal altijd storingen.. Heb je een Yagi op je dak, heb je nog geen stabiel signaal.

In Heerenveen zit je trouwens ongeveer net zo ver van Leeuwarden als ik van Goes. De zender in Leeuwarden is ook ongeveer net zo hoog. Alleen is het vermogen 20kW in plaats van de 10kW die ik van Goes moet halen. Signaal in Heerenveen is dus vermoedelijk beter dan hier..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

<quote>Zolang het niet storm loopt bij KPN met de abo's dan graven ze d'r eigen graf als ze maar door blijven bouwen.</quote>

Denk dat ze daarom ook zo snel DVB-H hebben uitgerold. Echt populair zal het ook niet echt worden, maar het brengt weer geld in het laatje.

 

Maar, AFAIK, het grootste manco van Digitenne blijft de gebrekkige kwaliteit en het beperkte zender-aanbod. Het concurreert alleen op prijs en mobiliteit (camping, auto, boot, etc) en ik denk niet dat dat genoeg is om een serieuze speler in de markt te worden. Sowieso hadden ze wat duidelijk moeten zijn mbt de antenne's. Ik ken een aantal mensen die na de analoge teloorgang de dak-antenne installatie naar beneden hebben gehaald, maar achteraf was dat misschien niet zo heel slim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...