Ga naar inhoud


cyclische redunantie bij nieuwe sata HDD


Hasselt

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb nu ongeveer 2 wkn een nieuwe sata schijf in gebruik een Samsung HD252KJ.

Nu geeft hij de melding "cyclische redunantie" en kan div. rar bestanden niet benaderen.

De PC slaat dan vast en geeft hij deze melding, tevens hoor ik om de 2 sec. een tik van de HDD.

 

Na een paar minuten word de PC weer vrij gegeven en kan ik weer verder werken.

De rar bestanden blijven wel onbereikbaar.

 

Backups heb ik al wel gemaakt, maar zou graag ook deze rar bestanden willen backuppen.

 

Graag advies over dit probleem.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zijn de bestanden die je wilt benaderen beschadigd.

De Engelse vertaling van 'Cyclische Redundantie Controle' is 'Cyclic Redundancy Check' en de afkorting is 'CRC'. Met behulp van CRC is het mogelijk om gegevensfouten te ontdekken die tijdens het transport van 'A' naar 'B' zijn ontstaan. Iedere keer als gegevens worden verplaatst of gekopieerd, kunnen er spontaan fouten optreden. Een kraakje van het modem, een krasje op de DVD, een kapotte sector op de harddisk, enzovoort. Aangezien een bestand in de vorm van bytes (= losse getallen) worden bewaard, is het mogelijk om alle bytes van dat bestand 1-voor-1 bij elkaar op te tellen met als resultaat een controlegetal. Wordt een bestand verplaatst en worden die bytes na afloop van het transport nogmaals bij elkaar opgeteld, dan moet het controlegetal identiek zijn aan het originele controlegetal. Zo niet? Dan is er een zogeheten CRC-fout opgetreden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

....maar in de praktijk zal dus of de S-ATA kabel 'slecht' zijn (of te lang) of de schijf is bijna defect. I.g.v. garantie dan dus om laten ruilen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...