Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
youngblood

stabb h100 draait niet naar 1 west

Aanbevolen berichten

ik heb een raar probleem met me stab rotor draait

naar de astra 19.2 en 23 13 en 28.2 gaat allemaal goed en heb ik beeld als ik naar 1 w gaat krijg ik geen beeld ook op de 5 .E sirius geen beeld en hele hogen ber

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Komt een beetje onduidelijk over allemaal. Heeft het ooit wel gewerkt ? Zo niet dan moet je helemaal opnieuw beginnen volgens de volgende methode.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast fatfreddy

O.K. dus de motor heeft wel gewoon gewerkt. Nou als er aan de schotelinstallatie zelf niets is veranderd dan moet je de fout bij je ontvanger zoeken en dan waarschijnlijk in het usal menu.Staan je coördinaten goed ingesteld ? Weet je overigens wel zeker dat je naar free to air kanalen kijkt of anders gezegd kanalen die je nu zou moeten kunnen zien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je USALS gebruikt zou het zo moeten werken, maar gebruik je diseqc 1.2 dan worden je posities in je ontvanger zelf opgeslagen. Dán zou het kunnen dat één en ander niet werkt in een ander type ontvanger.

Gebruik je wel USALS dan is het een kwestie van je eigen (thuis/woonplaats) coordinaten in te geven, en dan zou het moeten werken smile Maar dit hoeft alleen als je Usals gebruikt, bij diseqc 1.2 moet je iedere positie "storen" (vastleggen) in je receiver. smirk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als dat met een dreambox is kan het zijn dat je een 0.8 West/1.0 West probleem hebt (service settings en satelliet settings). Als je dan de THor uit de satsettings verwijderd en daarna weer toevoegt moet het weer werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je gebruikt dus Usals? Dan maakt die 0.8 of 1 west instelling bijna niets uit. whistle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als je USALS gebruikt zou het zo moeten werken, maar gebruik je diseqc 1.2 dan worden je posities in je ontvanger zelf opgeslagen. smirk

Bij diseqc 1.2 worden de posities opgeslagen in de motor niet in je ontvanger.
Je kiest daarna een satelliet door een satellietnummer naar je motor te sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mmm..... bij de Topfied iig niet, als ik daar een settingslijst met Setedit bekijk zie ik bij elke satelliet de "posities" staan. bv 128 als je geen diseqc 1.2 gebruikt. Maar bij de dream werkt dat waarschijnlijk weer anders. Bij mijn oude Arnion was dat exact hetzelfde systeem als met de TF.

Nou ja dat weten we dan ook weer. wink

PS maar niet iedere diseqc motor kan posities opslaan, de Stab wel die heeft zgn presets. Maar de Moteck dacht ik kan dat volgens mij weer niet confused

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb van middag me sat boer gebeld en hij is langs gekomen vanavond een moteck gemonteerd en als draait weer als een zonnetje volgens deze man gebruikt een moteck minder stroom dan stab

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen