Ga naar inhoud


[500/7000] 3 boxen en 4 satellieten


Urkel

Aanbevolen berichten

Hi guys

 

Ik heb 2x DM7000 en 1x DM500 welke nu nog 2 satellieten benaderen, Hotbird (13) en Astra (19.2) via een Triax 83cm schotel.

 

Geruime tijd geleden heb ik een LNB beugeltje gekocht om de standaard kophouder te vervangen. De standaard kophouder is zo'n plastic houder waar hotbird en Astra 19.2 mee ontvangen kunnen worden. Op het beugeltje wat hiervoor in de plaats moet komen kan je traploos LNB's plaatsen, in dit geval 4.

 

Die 4 LNB's zouden dan hotbird (13), Astra (19.2), Astra (23.5) en Astra (28.2) moeten worden d.m.v. 4 lossen LNB's.

 

Helaas passen de LNB's niet dicht genoeg naast elkaar op het beugeltje. Vooral Astra 19.2 en Astra 23.5 zitten elkaar in de weg.

 

Wat voor opties heb ik?

 

- Een wavefrontier aanschaffen. Dat wordt wat problematisch qua plaatsing aangezien de schotel vrijwel dwars op het huis komt te staan en er dan ook een nieuwe stevigere beugel nodig heb. Het liefste neem ik meteen de T90, maar dat ding is echt groot en zwaar. Is de T55 wel goed genoeg qua signaalsterkte voor de DM's? Met name voor de DM7000's?

 

- Een kant en klare schotel met 4 LNB's. Ik heb ze zien staan van verschillende merken voor een redelijke prijs, maar ze zijn klein. Hoe zit het met de signaalsterkte? Ik verwacht problemen met de DM7000 boxen qua signaalsterkte. Wie heeft hier ervaringen mee?

 

- Op de plek waar ik nu 2 LNB's gepland heb (Astra 19.2 en Astra 23.5) zo'n Duo LNB quad plaatsen van de "vrienden" van CD. In mijn ogen de beste/eenvoudigste oplossing. Ik moet nog wel effuh checken of ik dan een LNB op 28.2 kan ophangen, maar mijn grootste vraagstuk is echter hoe stel ik dit in in de DM's?

Voor de lossen LNB's voor de Hotbird en Astra 28.2 heb ik een diseqc switch, maar dan kom het duo lnb quad ding er nog bij en daar zit toch ook een diseqc switch in?

Het wordt dan voor Astra 19.2 en Astra 23.5 een diseqc switch achter een diseqc switch terwijl er voor de Hotbird en Astra 28.2 maar 1 diseqc switch geschakeld zit.

 

Euh, ik ben effuh lost en heb input nodig.

 

Tengx Urkie

 

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Cobus R

met een 78 cm triax werkt dat goed hoor dus ik snap niet dat het bij jou niet goed werkt ik heb er al 4 geplats met een multiblok houder maar werken allemaal perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet zo zeer de LNB's, maar eerder het beugeltje.

De klemmen waar de LNB's in moeten passen nemen te veel ruimte in waardoor ik de LNB's niet op hun plaats kan schuiven.

 

Volgens de beschrijving van het beugeltje zou alles moeten passen.

Voor ontvangst van 4 satellieten in een optionele Triax TDS 64 TDS 78 of TDS 88 schotel waarvan de satellieten van 3 tot 20 graden van elkaar verwijderd zijn.

 

Ik haal die 3 graden echt niet.

De Astra 19.2 en Hotbird 13 staan al zo dicht naast elkaar dat er tussen de beugels maar 1 mm ruimte is terwijl deze satellieten ruim 6 graden uit elkaar staan. Ik ga ze echt niet op 3 graden uit elkaar kunnen plaatsen.

 

Ik doe vast iets fout.

Welk beugeltje gebruiken jullie dan?

Multiblok houder? Welke satellieten heb je hiermee? En geeft dat nog genoeg signaal op de buitenste LNB's?

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt waarschijnlijk de beugel met de aluminium klemmen met die brede lippen ?, dat past niet direct.

Die moet je voor 19 en 23,5 oost met de kortste zijden tegen elkaar plaatsen en dan nog iets wegslijpen, dan gaat het.

Of gewoon die beugel met de kunststof klemmen nemen dat past direct.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb inderdaad die alu beugel.

Ik heb juist voor deze gekozen ivm het alu. Lijkt mij steviger dan al dat plastic.

Dat wordt in ieder geval een klacht voor de leverancier, maar dat helpt mij nu nog niet verder.

 

Slijpen is leuk, maar er moet dermate veel vanaf om de klemmen optimaal te kunnen plaatsen. Ik schat even in dat er weinig klem overblijft.

 

Iemand anders nog tips of input op de 3 opties zoals genoemd in mijn initiele bericht?!

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de triax78 past het niet moet je teveel wegslijpen, op de triax 88 wil het wel moet je 3-4 mm schuin naar elkaar toe pas-slijpen (taps) aan de korte zijdes.

Ik had ook de fout gemaakt om die alu klemmen te nemen, ik heb het op die manier opgelost, eerst geprobeerd met triax 78 wat niet wou, en daarna het spul pasgemaakt op een triax 88 cm, wat prima wil.

alles met alles heeft het heel veel tijd gekost met trial and error, het makkelijkst is het spul om te ruilen als je die mogelijkheid hebt.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...