Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke harddisks passen in de 800 (alleen de 9.5mm of ook degene met een dikte van 12.5mm) ?

De nieuwere harddisks met grotere capaciteit zijn helaas ook dikker en passen niet overal .....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om een 3,5" s-ATA schijf op de interne aansluiting werkend te krijgen. De voedingskabel/datakabel die meegeleverd is bij de dreambox heb ik hiervoor gebruikt, alle stekkertjes passen precies. Maar ik blijf met elke image steeds zien dat de harddisk niet gevonden is of niet geformateerd. In het Instellingen menu worden de harddisk opties niet weergegeven hetgeen erop duidt dat hij niet herkend wordt. Ik hoor de harddisk ook helemaal niet draaien en denk dus dat de voedingskabel de disk niet aan het lopen krijgt. Misschien werkt het echt alleen met een 2,5" schijf, ik heb geen idee of die bijvoorbeeld andere aansluitingen gebruikt of andere voltages. Dat gaan we morgen uitzoeken, dan krijg ik de 2,5" 320GB binnen.

Als dat ook niet mocht werken, dan gaan we de 3,5" in een e-SATA behuizing zetten en via de externe aansluiting erop aansluiten.

Wordt vervolgd.

M_Z

Geplaatst:

Dat is niet echt slim volgens mij. De voedingslijn in de DM800HD is gemaakt voor een 2,5"schijf die 3 tot 4 maal minder stroom verbruikt.

Als je jouw DM800HD wilt slopen, is dat natuurlijk wel een slimme aktie:-))

Ron

Geplaatst:

Dat speelt geen rol, mede omdat je een externe voeding gebruikt op dat moment.

Genoeg gelezen over mensen die er een 700GB aan hebben hangen !

Ik ben nog aan het wachten op de box en heb nu een sata voorlopig diskje klaarliggen van 120GB van Seagate (HP) Momentus 7200.2

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Waarom hij het niet doet komt volgens mij omdat een 2,5" hd alleen de 5v gebruikt en een 3,5" OOK de 12v nodig heeft!

@Ron, als een voeding het gevraagde niet kan leveren betekend het niet gelijk dat ie ook stuk gaat alleen maar dat de voeding evt. instort!

Geplaatst:

Dat hoeft niet zo te zijn, als de 3,5" hdd veel meer stroom trekt kan je ook de componenten of printbanen slopen.

Dus gewoon de beschrijving volgen lijkt mij de beste optie.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Nou, geen doorgebrande printplaat, geen ingestorte voeding. De 3,5" werkte gewoon niet omdat hij inderdaad geen 12V aangeboden kreeg.

Met de externe e-SATA/USB2.0 behuizing van Sitecom werkte de 3,5" prima, er zit hierbij dus een aparte voeding zodat de dreambox enkel de data aangeleverd krijgt.

Mijn 2,5" 320GB schijfje was vandaag ook binnengekomen en werkt ook perfect op mijn DM800. Gewoon met de door dream meegeleverde kabel.

We moesten wel even aan de bediening wennen, als je nu op de VIDEO knop drukt krijg je het overzicht van wat er op je schijf staat, en de rode knop die voorheen voor de epg was, is nu voor de opname te starten.

M_Z

Geplaatst:

Kan je dan ook zowel de interne als de externe disk gelijktijdig aan de box hebben hangen? En werken ze dan ook op hetzelfde moment? Dus je kan data van de intere disk naar de externe overzetten en vv?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Samplex
Nee dat kan niet, of een interne HD of e-sata. Er zit maar 1 sata connector op het moederbordje.

Klopt, en die connector zit bij aankoop op de buitenaansluiting, wil je een HDD inbouwen moet je die dus los halen en op de HDD aansluiten.
Wat overigens wel een pruts werkje is, maar dit terzijde.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: nlrela
Welke harddisks passen in de 800 (alleen de 9.5mm of ook degene met een dikte van 12.5mm) ?

Gisteren geprobeerd en past goed. De disk zit strak tegen het metalen lipje voor de bevestiging van het frontje aan, maar dat is geen probleem, alleen wat priegelwerk (middelste schroefje eerst vastmaken, dan heb je nog een klein kantelmoment).
500GB is ruimte voor 50 HD films.

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Geplaatst:

Past bij mij ook prima. Een 160Gb interne sata 2.5". Koste slecht EUR60

Ik heb wel een issue wanneer ik voorruit wil spoelen: Tot 8x speolt hij door, vanaf 16x niet, dan hangt hij. Hebben jullie daar ook last van?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen