Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit HD en SD


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Wat zijn de ervaringen inzake de beeldkwaliteit van de DM 800 HD?

 

Hoe is bijvoorbeeld het HD en/of SD beeld ten opzichte van andere ontvangers?

Hierbij lijkt het mij nuttig om daarbij te vermelden om welke kijkdoos het gaat.

Met welk merk/model Beeldbuis/LCD/Plasma is er gekeken?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nog een echte noob op dit gebied ,maar ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit na wat hobbyen erg fraai vind. Sd is wat ik er van verwacht had en ten opzichte van mijn dm500+ een grote verbetering.

Deze is dus naar de slaapkamer verhuisd naar de lg42 inch en geeft daar een redelijk beeld.

HD is daarintegen wekelijk adembenemend mooi , zeer scherp en contrastvol . Kan helaas nog niet alle hd zenders ontvangen ( noob dus ) maar dat komt vast wel goed mbv mijn maatje ( nietwaar Jaap???) Heb hier ook al wat over gelezen op diverse fora maar moet mezelf echt eerst nog wat wegwijs

maken door de verschillende menu's en gebruiksinstellingen . Maar

daar is natuurlijk dit forum ook uitermate geschikt voor.

Het panel wat hier gebruikt word is een Philips 42pfl9732 lcd. Antenne is trouwens een Multytenne twin .

 

vriendelijke groet Eric ;-)

dreambox dm800hd , dm500+ , multytenne 45 twin, openPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk momenteel alleen even met een CRT (Sony KV32FX60) via scart dus, maar ik kan bevestigen dat het beeld van SD zeker veel beter is dan met een DM500. Vollere kleuren, feller contrast (soms iets te fel misschien), hierdoor ook iets minder scherp misschien. Maar zeker zo goed als bijvoorbeeld een Philips DSX7072.

HD kanalen op een SD televisie via scart zijn ook heel mooi, en het is hier duidelijk het beste beeld dat je ooit uit je CRT-televisie kunt halen.

Het schakelen in de HD kanalen is iets trager, en soms komt er ook niet direct beeld (wel geluid), je moet dan een keer op en neer zappen om wel beeld te krijgen. Over het algemeen vind ik trouwens wel duidelijk dat enigma2 iets trager werkt/reageert op mijn wenken.

 

Ik heb de DSR7121 ook als referentie naast de dreambox staan. Dat is echt twee druppels water qua beeldkwaliteit.

Misschien dat ik al deze zaken pas goed kan beoordelen met mijn toekomstig HD-scherm. Maar voor wie het interesseert, je kunt dus ook eerst een dreambox 800 kopen en later pas overgaan op een flatpanel.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...