view Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Ik ben naast dreambox gebruiker ook zendamateur en heb een naar probleem met mijn dreambox. Deze stoort ontzettend op de lagere frequenties van de amateurband (160 m) Het gekke is dat hij stoort zodra hij op zijn eigen plekje staat, dus in de woonkamer. Maar zodra ik hem op dezelfde groep zet als het zend/ontvangst apparatuur is de storing geheel weg (!) Nu heb ik er al een netfilter in gezet en is het al een stuk beter maar nog niet geheel weg. De voeding in de dreambox is een orginele die later door Dream Multimedia zelf is aangepast (type dreambox is met een blauw display, zonder extra externe voeding voor HDD) Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hetzelfde hebben gemerkt en of er oplossingen zijn voor dit item. Groeten, view.
arie kanarie Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Citaat: Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hetzelfde hebben gemerkt en of er oplossingen zijn voor dit item. Niet dat ik dit probleem herken oid, maar zet eens een aarding op jouw DB (als die niet voorhanden is). Baat het niet, schaden doet het beslist niet grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
swartbroek Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Wat ik zou willen weten, maakt het verschil als de hd wel of niet draait. Ik weet wel als de hd draait en dus vooral als de kop schrijft of leest dan stoort hij op de transponders met lage symboolrate, dan krijg je blokjes in het scherm. Jan. DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.
view Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Geplaatst: 19 mei 2008 Hallo, Er is geen aarde voorhanden maar zal dit als nog maken, het schaad zekers niet De storing is er ook als de HDD stil is, dus aan de belasting van de HDD ligt het niet. Ik heb zelfs een ferrietkraag om de voedingskabel gezet maar ook dat hielp niet.
notrius Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 bij mij zat de ernstigste hf-vervuiling op de utp-kabel en niet op de voeding. 73.
Gast lala Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Hallo, Ben ook amateur ,Maar de 7000 geeft geen storing. Op welke freqentie heb je storing???? alleen op de 160 Meter band? Hoe ver staat je set bij de dream vandaan? En zoals er al gevraagt werdt,Is je set en dream wel geaard? GRz LaLa
view Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Geplaatst: 19 mei 2008 @Lala, Citaat: .. Er is geen aarde voorhanden maar zal dit als nog maken, het schaad zekers niet Wordt dus nog gedaan. Het is inderdaad alleen op de lage band, 160 mtr. Op de hogere frequentie's geen centje pijn. Maar wat vreemder is dat als de receiver hier in mijn "shack" staat deze storing weg is, en ook dan is hij niet geaard. Vreemd maar waar ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen