Ga naar inhoud


Aansluitopties bijgeleverde DVI-HDMI kabel


Henksat

Aanbevolen berichten

Ben eigenlijk benieuwd hie iedereen zijn DM800 aan heeft gesloten op zijn TV.

Ik heb zelf een 4 jaar oude plasma Philips 42PF9965, deze heeft geen HDMI ingang, alléén scart en component.

Momenteel via scart aangesloten en best een mooi plaatje, maar ben op zoek naar een oplossing of er eventueel meer uit is te halen.

Ik denk dan om met het meegelerverde kabeltje van HDMI een convertor te gebruiken naar component.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hdmi -> component zal je denk ik niet snel vinden ivm hdcp-issues (?), maar dit soort kabels zijn wel overal te koop:

 

HQ dvi-i male - 3rca component kabel 1.5 m type HQSS5187/1.5

 

Deze component kabel wordt vooral gebruikt voor het aansluiten van apparaten op een LCD TV of Plasma TV. De hoge kwaliteit kabel en de vergulde pluggen, zorgen voor een betere signaaloverdracht dan een standaard kabel.

Shortcode: V44

SPECIFICATIONS:

Cable: Double shielded

Color: Black

Lenght: 1.5m

Plugs: DVI-I male <-> 3xRCA

Goldplated

Pearl chrome-plated metal shell

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb met betrekking tot de kabel ook een vraag.

 

Is de meegeleverde kabel DVI > DVI met een HDMI verloopstuk ?

 

Heb nl een Philips HD Ready LCD TV met alleen een DVI-I aansluiting,

ben ik nu wat het geluid betreft aangewezen op andere aansluitingen

(optisch en/of tulp) ?

 

Marinus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DVI > DVI met een HDMI verloopstuk ?

het is geen DVI > DVI maar DVI > HDMI

 

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tonslag
Nee de meegeleverde kabel is een kabel uit 1 stuk.
Dus van DVI naar HDMI


incl extra bezette pinnen tbv audio welke normaliter op de DVI connector weg zijn gelaten!

het is een Dream custum build kabel om de audio te laten werken wil je hem via HDMI op je TV aanluiten

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard
Citaat:
Dat is een stinknormale DVI-I naar HDMI kabel hoor. Er is niets custom aan!

En heb je die dan al eens geprobeerd?

Want DVI-I staat voor DVI-Integrated, en gaat over analoge en digitale VIDEO. En niet over AUDIO. Ik ben dus echt van mening dat je met een gewoon standaard verloopje van de handyman alleen maar sound of silence kunt gaan kijken.

Dus als jij zegt dat die standaard kabels ook de bedrading hebben voor de niet standaard audio, dan zou ik dat graag hier door jou bevestigd zien, zodat niet iedereen straks naar die handyman rent om kabels te kopen die niet werken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard
Citaat:
Dat is een stinknormale DVI-I naar HDMI kabel hoor. Er is niets custom aan!

En heb je die dan al eens geprobeerd?

Want DVI-I staat voor DVI-Integrated, en gaat over analoge en digitale VIDEO. En niet over AUDIO. Ik ben dus echt van mening dat je met een gewoon standaard verloopje van de handyman alleen maar sound of silence kunt gaan kijken.

Dus als jij zegt dat die standaard kabels ook de bedrading hebben voor de niet standaard audio, dan zou ik dat graag hier door jou bevestigd zien, zodat niet iedereen straks naar die handyman rent om kabels te kopen die niet werken...


Ik kan mij wel ergens herinneren dat in een van de threads iemand het al getest had en dat het werkte !!!

Kan de post nu niet onmiddelijk vinden maar het is wel al eerder gemeld !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: tonslag
Nee de meegeleverde kabel is een kabel uit 1 stuk.
Dus van DVI naar HDMI


incl extra bezette pinnen tbv audio welke normaliter op de DVI connector weg zijn gelaten!

het is een Dream custum build kabel om de audio te laten werken wil je hem via HDMI op je TV aanluiten



deze woorden moet ik terug nemen
met een standaard lange dvi-hdmi kabel hier wel degelijk geluid op mijn tv via de hdmi bron, mijn opmerking was gebaseerd op wat ik las op andere fora

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

En daar moet ik me bij aansluiten. blush

 

Ik heb me inmiddels een beetje zitten verdiepen in Transition Minimized Differential Signaling, het protocol dat zowel door de DVI als de HDMI standaard gebruikt wordt om de bitjes van A naar B te transporteren.

 

De TMDS protocol specificatie zegt dat het zowel voor audio als voor video transport geschikt is. De DVI standaard gebruikt alleen het video stuk, HDMI gebruikt beide.

 

Het lijkt er dus op alsof het echt alleen een ander chassisdeel is, dus gewoon HDMI signaal over een DVI plug... En dat moet inderdaad met elke kabel gewoon werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dank voor jullie antwoorden, rest mij nog de vraag

hoe ik de dm800 (donderdag verwacht) het best kan aansluiten ?

 

Met een DVI > DVI kabel + aanwezige optische kabel voor geluid ?

Met een verloop HDMI > DVI ? blijft de audio dan behouden ? of toch de optische kabel aansluiten ?

 

alvast bedankt voor de replies,

 

Marinus.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...