Ga naar inhoud


[800] M_Z settings DM800 Astra123HB


M_Z

Aanbevolen berichten

Deze lijst met de originele satellites.xml van de DM800 heb ik vandaag gemaakt en is best handig om snel je pas nieuw gekochte DM800 aan de praat te krijgen.

De Joske settings hebben niet voldoende parameters in de sat.xml staan voor HD ontvangst, vandaar dat ik hierbij een begin heb gemaakt om naast de lijsten van Joske speciaal voor de DM800 ontvangers een lijstje te maken. Het is verre van volledig, maar elk begin is moeilijk.

Telkens als ik de lijsten uitlees en terugplaats moet ik de HD zenders een keer doorlopen om direct beeld te krijgen. Dat probleem krijg ik nog niet opgelost, maar ze doen het dus wel.

 

Succes,

 

M_Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik de nieuwere versie van HappyLama's editor, die door een Amerikaan geupgrade is: OpenDBedit v3.0.6. Dat is tot nu toe de enige die de sat.xml niet vern**kt. Zodra ik de lijst aanpas en met Dreamset 2.15 opsla werken de HD kanalen niet meer.

Gewoon de opties instellen op DM7025 en dan worden de juiste commando's ook verstuurd voor de reload functie, mocht het niet lukken kun je dit ook met telnet zelf doen:

 

killall -9 enigma2

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Ik heb helaas mijn DM800 nog niet binnen, dus kan het niet proberen.

 

Als een settingslijst (mbv DreamSet V2.15) gegenereerd vauit de gegevens van KingOfSat, in de DM800 geladen wordt, wat dan?

 

Zou het probleem ,van het niet kunnen vinden van de HD zenders, dan ook opgelost zijn?

 

Groet

Gerard

 

En maar wachten op......... :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Ik gebruik de nieuwere versie van HappyLama's editor, die door een Amerikaan geupgrade is: OpenDBedit v3.0.6. Dat is tot nu toe de enige die de sat.xml niet vern**kt. Zodra ik de lijst aanpas en met Dreamset 2.15 opsla werken de HD kanalen niet meer.


Ik gebruik nog steeds Dreamboxedit 2.02, de laatste was dat, en die doet het ook perfect, óók met de HD kanalen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dus, de import van Kingofsat genereert een onvolledige sat.xml. Geen ontvangst op de HD kanalen dus. Kijk maar naar de transponder van Brava HDTV bijvoorbeeld:

 

King of Sat import

Citaat:

<transponder frequency="11778000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="0"/>

 

Originele sat.xml DM800

Citaat:

<transponder frequency="11778000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="9" system="1" modulation="1"/>

 

System="0" (voor DVB-S)

System="1" (voor DVB-S2)

Modulation="1" (voor QPSK)

Modulation="2" (voor 8PSK)

 

Gebruik dus je originele sat.xml voor het scannen, dan heb je alle HDTV kanalen, enkel voor Eurosport HD op Hotbird heb ik nu gemerkt dat ik een handmatige scan moest doen.

Met mijn kanalenlijstje gaat het ook prima op elke ontvanger, alleen dan mag je ze niet met Dreamset aanpassen en/of opslaan.

 

Best gebruik je dus OpenDBedit !

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
enkel voor Eurosport HD op Hotbird heb ik nu gemerkt dat ik een handmatige scan moest doen.


Omdat de FEC waarschijnlijk op 3/4 staat en dat moet 2/3 zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik niet achterblijven.

Dit is mijn lijst van de volgende sats:

28,2 23,5 19,2 16,0 13,0 10,0 4,8 0,8 5,0 West 12,5 West

 

In het HDTV boeket zitten álle HDTV zenders welke in de lijst van Kingfosat staan.

Verder heb ik de meeste boeketten weer gevuld, zij het naar eigen smaak. Zitten al uren werk in, maar vul gerustig aan. :D

Gemaakt en te gebruiken met OpenDB-edit 3.06, Enigma-2 settings.

28.2-12.5.zip

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Gebruik dus je originele sat.xml voor het scannen, dan heb je alle HDTV kanalen.


M_Z, in de lijst die ik heb geupload zit een satellites.xml welke wij met onze PLi-grabber maandag hebben gemaakt. Hierin alle sats wereldwijd, inclusief HDTV transponders.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Telkens als ik de lijsten uitlees en terugplaats moet ik de HD zenders een keer doorlopen om direct beeld te krijgen. Dat probleem krijg ik nog niet opgelost, maar ze doen het dus wel.


Mark, ik lees dit nou pas. Ik had de 1e 2 dagen de 800 getest met een oud formaat satellites.xml en al het HDTV content handmatig gescand.
Ik dacht dat ik het toen mooi voor elkaar had maar nee dus.
Na het kiezen van een Hd zender had ik óf geen beel wel geluid, of de box knalde in een hard reset. Af en toe had ik wel beeld en geluid, maar die keren werden steeds minder.
Daarom ben ik helemaal clean begonnen, het resultaat is de lijst welke hierboven staat. Dus zonder een Joske of Petlijst als grondslag. De lijst die ik heb gemaakt is in dezelfde opzet als Joske altijd doet, dat heeft mijn voorkeur.

Schoon die eens op voor de voor jouw gewenste sats en probeer het daar eens mee. Ik heb nu bij een zap gelijk beeld en géén harde resets meer. :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...