Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Problemen verhuis TV Vlaanderen


Gast guy2275

Aanbevolen berichten

Gast guy2275

Ik heb 2 PVR's op 1 schotel staan met een duoLBN voor Astra 1 en Hotbird. Alles werkte prima tot de verhuis van TV-Vlaanderen. Bij de TOPFIELD 5510PVR kan ik de nieuwe zenders frequenties 12721 22000 Horizontaal NIET inladen terwijl het op de 2de PVR RADIX 6000 onmiddellijk kon. Ik heb dan de twee receivers van plaats gewisseld zodat ze dus ook een andere kabel ingang kregen,maar het resultaat was hetzelfde Ik heb dan mijn campingschotel uit de caravan gehaald en op het terras gezet en de Topfield erop aangesloten en hij kon ook onmiddellijk de zenders inladen van TV-Vlaanderen (nieuwe frequenties). Met deze zenderlijst heb ik hem terug aangesloten op de normale schotel waarop ook de RADIX hangt en ik kreeg de melding: "Geen signaal". Ik heb verschillende malen geprobeerd om de schotel iets meer uit te richten maar dat hielp niets. Ik heb ook de fabrieksinstellingen van de Topfield teruggezet maar dat hielp ook niets. De software op de topfield dateert van Feb 2007 en is volgens de officiële site van Topfield de laatst beschikbare voor dit toestel. NU BEN IK RADELOOS NA TWEE DAGEN KLUNGELEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoogstwaarschijnlijk heb je dit reeds gedaan, maar heb je de instellingen van de disecq switches nagekeken? Bij mijn 5510 durven die na het inlezen wel eens terug op fabrieksinstellingen staan. (geen switch dus)

 

 

Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast guy2275

Bedankt voor je reactie maar de ingegeven instellingen zijn en blijven juist voor en na het zoeken.Bij diseq staat hotbird op 1 en astra op 2 want de LNB is een monobloc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast guy2275

PROBLEEM IS OPGELOST

Twee factoren die een rol speelden. De ene receiver (RADIX) heeft een meer gevoelige tuner dan de andere (TOPFIELD ) en de kabel 35 m die gebruikt wordt moet geschikt zijn voor satellietfrequenties. Aangezien de Vlaamse zenders nu een hogere frequentie gebruiken was er één kabel die bij mij met de Topfield niet meer voldeed maar met de Radix wel. Ik heb nu een nieuwe kabel getrokken en alle problemen zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Topfield 5510PVR en 5000CI. Ik kan ook geen hogere frequntie ontvangen.

De getrokken coaxkabels 25m. zijn nieuw en van het 'sateliet type' Weet iemand een oplossing?

 

Visiosat 4 quad lnb's Diseq Switch 4/1 Topfield 5510 PVR en 5000CI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...