Ga naar inhoud


Teletext functie op afstandsbediening 7072


Poetsdoekje

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een andere hobbykamerTV, met verschillende mogelijkheden Sat, PC, DVD, Satontvanger enz...

 

Ik heb die TV met een scart aangesloten op de satontvanger en nu kan ik geen teletekst ontvangen met de afstandsbediening van die TV

Betreffende helpdesk gebeld met diezelfde vraag.

 

Men zei me daar dat ik dan teletext met de afstandsbediening van de Philips 7072 moet gebruiken.

Maar dat werkt ook niet

 

Wie heeft goede raad, ik gebruik RahTec 9a firmware

 

alvast bedankt voor het meedenken

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


als die tv geen teletekst ondersteunt zal je het ook nooit krijgen omdat de philips zelf geen teletekst kent, hij stuurt het door naar de tv.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moimoi
als die tv geen teletekst ondersteunt zal je het ook nooit krijgen omdat de philips zelf geen teletekst kent, hij stuurt het door naar de tv.

MVG. Gerard


Jawel die TV ondersteund wel degelijk Teletekst,
maar alleen in de TV modus, ik bedoel te zeggen als je een TV kabel naar de TV brengt, dan selecteer je de TV modus,
en als je een scart naar diezelfde TV brengt dan ondersteun hij de scart modus, en in die scart modus ,is er geen teletekstmogelijkheid

Beetje ingewikkeld, maar volgens de fabrikant is dat zo

Dus het gaat erom of mijn flipsje 7072 ook via de afstandsbediening teletekst ondersteund

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moimoi
zoals ik al zei, nee, op de philips zelf geen teletekst


dat is wel heel erg vervelend, geen teletekst!!!!!!

groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien is het een optie om, of een andere 2e hands goedkope tv te kpen die dat wel kan, of een RF modulator er tussen zetten (dat kunnen de meeste oude vcr's van een paar euro ook), of bijvoorbeeld een andere ontvanger als een Strong 68xx kopen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier een tv van 15 jaar oud 37 cm philips heeft geen teletext maar mijn maxplus ondersteund dat wel dus via de maxplus teletext op de tv.in de woonkamer philips tv die wel teletext heeft maar aan gesloten is via scart dreambox krijg ik via de afstbd van de philips ook geen teletext op de tv dit moet ik ook oproepen via de afstbd van de dreambox.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de philips is een oudere originele canal digitaal ontvanger en die laten de teletekst over aan de televisie.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Nou, de TV is spiksplinternieuw.......



dan zal je even nog goed naar een functie moeten zoeken, een nieuwe tv moet toch wel teletekst ondersteunen over scart?

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moimoi
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Nou, de TV is spiksplinternieuw.......



dan zal je even nog goed naar een functie moeten zoeken, een nieuwe tv moet toch wel teletekst ondersteunen over scart?

MVG. Gerard


Dat lijkt mij ook, misschien is de scartkabel niet volledig bedraad.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moimoi
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Nou, de TV is spiksplinternieuw.......



dan zal je even nog goed naar een functie moeten zoeken, een nieuwe tv moet toch wel teletekst ondersteunen over scart?

MVG. Gerard


Zelfs de technische Dienst van die TV maker, zegt dat e.e.a. niet kan via scart, wat een bedrijf he?!!!

EmailBron: Geachte heer,



Aangezien u via de scart een signaal van uw satelliet ontvanger ontvangt, moet u de teletext knob van uw satelliet ontvanger

indrukken, en niet de teletext knop van de Marquant TV TF-DVD1571.



Deze is uitsluitend bedoeld voor de TV functie.



M.v.g.


poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@allen

Ik kreeg net een mailtje van de fabrikant

 

Citaat:
Geachte heer,

 

Ik vermoed dat de SCART instelling van de TV op RGB staat, maar u

moet deze op CVBS zetten.

 

Selecteer eerst de SCART ingang als bron, en druk vervolgens op de menu

knop. In het menu zult u ergens de keuze RGB en CVBS zien.

Zet deze dus op CVBS.

 

En het werkt inderdaad, nadat ik e.e.a. heb aangepast

 

mag een slotje op

 

met vriendelijke groet

poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...