Ga naar inhoud


Hoe Dual LNB Astra1+3 aan te sluiten met 1/4 Disecq


Justys

Aanbevolen berichten

Momenteel ontvang ik de Astra1, 2 en hotbird. Ik overweeg de LNB van de Astra1 te vervangen voor een Dual LNB voor Astra1 en 3.

Nu vraag ik mij af hoe ik die moet aansluiten op de 1/4 Disecq.

 

Moet ik beide uitgangen van de Dual LNB aansluiten op de 1/4 Disecq, en dan in mijn ontvanger aangeven dat de ene poort van de Disecq de Astra 1 is en de andere Astra 3?

Zo ja maakt het nog uit welke poort ik daarvoor gebruik, of geven beide poorten op de dual LNB beide sattelieten door?

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

meest simpele is om een lnb erbij te plaatsen en die op de vrije ingang aan te sluiten van de 4/1 diseqc switch

lijkt me ook de goedkoopste oplossing

wel smalle lnb nemen voor 23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Justys
Momenteel ontvang ik de Astra1, 2 en hotbird. Ik overweeg de LNB van de Astra1 te vervangen voor een Dual LNB voor Astra1 en 3.
Nu vraag ik mij af hoe ik die moet aansluiten op de 1/4 Disecq.

Moet ik beide uitgangen van de Dual LNB aansluiten op de 1/4 Disecq, en dan in mijn ontvanger aangeven dat de ene poort van de Disecq de Astra 1 is en de andere Astra 3?
Zo ja maakt het nog uit welke poort ik daarvoor gebruik, of geven beide poorten op de dual LNB beide sattelieten door?


Is er nog iemand die een antwoord weet op mijn eerst vraag???

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dual is eigenlijk twee lnb's met een 2x1 diseqc-switch in één. Je moet bij de diseqc 4x1 de poorten 1 en 2 doorverbinden en daar dan de duo op zetten. 3 en 4 voor de andere twee sats gebruiken. Zelf niet uigeprobeerd maar stond een keer op dit board.Voor het doorverbinden werd een splitter aangepast.

Twee uitgangen???? Is het een twin duo?? dan zou jouw idee kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...