Ga naar inhoud


en Philips HD Ready LCD ( 32PF9966/10)


Liamer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Scheermes


Ligt aan dat type lcd.... (helaas)


Heb mezelf maar uit mijn lijden verlost en vandaag een
Sharp Full HD aangeschaft coolcrazy

Werkt perfect samen met de DM800 ! perfect beeld op
de diverse HD kanalen !!

Marinus.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Nolimits
Origineel bericht van: Scheermes
Hier zelfde probleem met de 32pf9966 maar dan met een dvi<->dvi aansluiting op mijn pc.

Ligt aan dat type lcd.... (helaas)


Daar zijn dus helaas meer mensen achter gekomen. Watik mij afvraag kan dit zo maar? Ik bedoel heb 2000,- euro betaald voor een scherm waarvan achteraf blijkt dat het problemen heeft met omzetting van bepaalde hdtv signalen, dit terwijl philips op hun website zegt:
"De toestellen voldoen aan de
strikte normen van EICTA en zijn uitgerust met een HDscherm
dat de resolutie en beeldkwaliteit van HDTVsignalen volledig tot hun recht doet komen. Ze hebben een universele ingang voor analoge YPbPr-aansluitingen en ongecomprimeerde, digitale DVI- of HDMIaansluitingen
, en ondersteunen bovendien HDCP. Ze kunnen 720p- en 1080i-signalen van 50 en 60 Hz
weergeven".

Nu is het volgens mij zo dat dvi-i zowiezo geen HDCP kan ondersteunen.

Wanneer er meer mensen zijn die last hebben van dit probleem laat het mij weten. Als er genoeg mensen met de zelfde ervaringen zijn dan kunnen wij dit aankaarten in een consumentenprogramma zoals bijv. kassa.

Waarschijnlijk zou dat de enige manier zijn dat wij nog wat kunnen regelen, ik bem er inmiddels achter dat wij van Philips zelf weinig coulance kunnen verwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitat:

Original von Ghost

Hi,

 

can anyone test if 720p and 1080i is working when /lib/modules/2.6.12-5.1-brcmstb-dm800/extra/bcm7401.ko is replaced with this driver: http://ghost.dream-multimedia-tv.de/DM80...st_1/bcm7401.ko.

 

After replace the box must be restarted.

 

Auf Deutsch:

kann bitte jemand testen ob 720p und 1080i funktioniert, wenn /lib/modules/2.6.12-5.1-brcmstb-dm800/extra/bcm7401.ko durch http://ghost.dream-multimedia-tv.de/DM80...st_1/bcm7401.ko ersetzt worden ist.

 

Nach dem ersetzen muss die Box dann neu gestartet werden.

 

thanks!

 

@ Jongens,

 

Probleem met Philips opgelost zie citaat van Ghost een van de Developers.

De driver "bcm 7401.ko" vervangen , box terug opstarten ,PRACHTIG TOP BEELD.

 

Mvg,

 

MAJOOR

 

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Nolimits
Origineel bericht van: Nolimits
Hoi,

Heb precies het zelfde probleem, echter met de upc hdtv hdr, xbox360 enz. enz. Ben terug geweest naar de speciaalzaak (Als Co**ect het niet heeft, vergeet het dan maar)in R'dam waar ik de tv eind 2005 gekocht heeft. Kreeg daar tot mijn grote verbijstering te horen dat dit probleem bekend is bij dit toestel, de verkoper vertelde mij dat tv's uit die periode vaker problemen heeft met het weergeven van verschillende HD resoluties. Toestel is inmiddels in reparatie, echter de TD verwacht niet dat zij veel kunnen doen. Probleem c.q. bottleneck schijnt de dvi- aansluiting te zijn.
Wederom bedondert Philips zijn klanten.


Pff gelukkig: Het was gewoon een kwestie van een software update, deze is inmiddels uitgevoerd. En de lcd werkt weer perfect smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die er zelf op gezet ?

Of komen ze dat doen en heb je gezien hoe ze dit doen ?

 

Ik zou eigenlijk willen weten of mijn tv de laatste soft draait en zoniet wil ik hem ook wel eens updaten.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nolimits
Origineel bericht van: Simean
Heb je die er zelf op gezet ?
Of komen ze dat doen en heb je gezien hoe ze dit doen ?

Ik zou eigenlijk willen weten of mijn tv de laatste soft draait en zoniet wil ik hem ook wel eens updaten.


Nope heb het niet zelf gedaan is door servicecnter gedaan, heb gelijk de geluidsmodificatie laten doen kostte € 211,- Dus heb je geen problemen vooral niet laten doen.

Als je een code intikt op je ab dan kom je in het servicemenu, daar kun je zien welke software versie in je tv staat. Ik ben de code helaas vergeten: google ff op servicemenu code of iets dergelijks.
Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nolimits

Pff gelukkig: Het was gewoon een kwestie van een software update, deze is inmiddels uitgevoerd. En de lcd werkt weer perfect smile


Hoi ik heb nog steeds dit probleem met mijn 42PF9830/10
Wat ik jullie afvraag is: kan je gelijktijdig beeld hebben met scart en hdmi ?
Met scart heb ik namelijk perfect beeld. En met dvi/hdmi helemaal niets. Ook al heb ik ingesteld dat dvi gebruikt moet worden 1080i 50 hz. Via scart heb ik dan goed beeld.

Ik heb ook geprobeerd om een losse monitor aan te sluiten direct via dvi-dvi, die geeft ook geen beeld.

Zowel bij PLI als bij Ronaldd heb ik dit probleem...

Iemand enig idee ?
Of zou de DVI uitgang stuk kunnen zijn ?

Bij voorbaat dank,

Sjefke.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

Ik heb alles geinstalleerd op m'n nieuwe 800. Ging prima! Heb gemini, bary allen , usb stick en een interne 160 gb HDD.

Aan gesloten met de HMDI kabel. Prachtig beeld op mijn 47PFL9632. Alleen krijg ik geen geluid. Heb alle instellingen van de TV al div. malen doorgelopen maar zonder resultaat!

Sugesties?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen met een ander dm800 uitgeprobeerd, deze geeft perfect beeld via HDMI, dus de mijne is dan toch defect.

 

Op mijn vraag of je gelijktijdig beeld hebt bij scart en HDMI weet ik nu dus ook het antwoord: Ja.

 

Sjefke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...