Ga naar inhoud


Blijft booten naar software update


thedopeman

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben begonnen met het flashen van een nieuwe box.

Wat wil het probleem, als ik er een nieuwe image (ongeacht welke) dan geeft ie perfect alles weer (instalatie, dvi, taal....).

Nieuwe zender lijst erin werkt ook allemaal perfect, geeft ook gewoon beeld.

 

Maar nu komt het, ik wil een software update doen via het menu (download ook netjes alle paketten en installeerd ze ook) dan vraagt ie om een de box opnieuw op te starten, en dan begint het probleem met het opnieuw opstarten naar een software update, hij boot dan niet meer door en blijft in de eeuwigheid op booting staan en begint iedere keer weer opnieuw met het booting balkje te laten zien.

 

En krijg hem dan niet meer aan de praat, doe dan weer een nieuwe image flashen (dream zelf, gemini, ronaldd of pli) en dan werkt het weer. maar probeer dan weer software update te doen en dan begint de ellende weer van voor af aan.

 

Wie weet er raad of wat het mogelijke probleem kan zijn ??

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Theo19
Hoi probeer hem eens een half uur uit te laten staan dan stroom er op.

Theo


Ik heb hem nu vanaf vannacht 02:00 uur niet meer aangehad en nu boot ie gewoon door.

Maar dat mag toch nooit, mijn eigen DM800 doet dat niet.
Maar enig idee waar het aan kan liggen ??

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Kijk eens of je HDD niet langzaam volloopt met crashlogs.
Als er daar een heleboel staan, plaats dan de laatste 1 of 2 eens hier online.

Ron


In deze box zit nog geen HDD, ik haalde hem gewoon vers uit de doos toen dat euvel al op dook.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thedopeman
Ik heb hem nu vanaf vannacht 02:00 uur niet meer aangehad en nu boot ie gewoon door.


Nu dat ie door booten, ff vanuit het menu gewoon de optie opnieuw opstarten gedaan. En de ellende begint weer van voor af aan.
Kan toch nooit goed zijn.


=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het ook nog niet waar dat in zit

er zijn er meer die er last van hebben las ik terug op form

het lijkt er op dat hij te heet wordt dat idee heb ik.

ik heb geen hier niets om hem te koelen om te kijken of hij dan wel normaal werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdb
Dat probleem had ik na het inladen van nieuwe settings via opendbedit. Hij was nog wel te pingen dus via dcc de boeketten verwijderd en toe was hij wel weer normaal te booten.


Ik heb het met en zonder zenderlijsten geprobeert, met en zonder software update in het menu.

Maar niks wil helpen naar een restart, behalve de box een half uur zonder stroom te laten.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron ,

 

Ik heb er 2 x 800 met gemini er op de 1 werkt perfekt en de andere boot ook niet door , daarna frabieks image er op gezet , daarna weer geflasd doet het 1 x keer goed stroom er af en weer het zelfde heb dit ook met ronald , boot niet door display gaat steeds aan en uit rode lampje flikkert , maar niet door booten,

 

gr ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppaap
Ron ,

Ik heb er 2 x 800 met gemini er op de 1 werkt perfekt en de andere boot ook niet door , daarna frabieks image er op gezet , daarna weer geflasd doet het 1 x keer goed stroom er af en weer het zelfde heb dit ook met ronald , boot niet door display gaat steeds aan en uit rode lampje flikkert , maar niet door booten,

gr ppaap


Precies hetzelfde als mij, ook 2 boxxen een perfect, en de ander zoals beschreven bij jou en bij mij.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op IHAD dat er al meerdere zijn met het zelfde probleem, en het schijnt een tuner probleem te zijn.

 

En het klopt, want heb de tuner van de andere(goedwerkende DM 800) erin gedaan en nu komt het probleem niet voor, en boot ie gewoon netjes door.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het ook net. Staat ook dat de tuners soms niet goed vast zitten en dat het verwijderen en er weer inzetten het probleem ook "kan" zijn...

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...