Ga naar inhoud


DM800 wil pas na een paar keer opstarten


xilorp

Aanbevolen berichten

Mijn dreambox 800 wil pas na een paar keer opstarten.

Dit probleem doet zich voor als ik een bijv een groen scherm krijg.

De box start dan vanzelf op en blijft rebooten en ik moet er de spanning afhalen.

Nadat ik de spanning eraf heb gehaald wacht ik meestal een paar minuten want gelijk de spanning er op dat werkt niet dan start hij gewoon niet.

Pas na een paar keer proberen kan ik weer starten (met 5 minuten wachten tussentijds)en komt alles weer tot leven.

Wie heeft dit probleem ook en is dit normaal.

Ik heb er trouwens de PLi image opstaan.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: xilorp
Wie heeft dit probleem ook en is dit normaal.


Ja Frank, dit is normaal.
Deze beveiliging is ingebouwd ter bescherming van de tuner. Dit om stroompieken te voorkomen in de tuner.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de 800 ook resetten door maar heel kort de spanning er af te halen. Stekker er uit en meteen er weer in.

Dat werkte tijdens mijn test met het testexemplaar prima. Misschien dat het bij de nieuwe modellen ook zo werkt?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het niet voor elkaar om de stekker er snel genoeg weer in te duwen zodat hij doorstart en het duurt dan erg lang voordat hij weer wil opstarten.

Als ik de usb stick en evt de lankabel er even uittrek wil hij wel weer direkt opstarten.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil iedereen eigenlijk zijn dreambox steeds hardwarematig herstarten?

- Bij flashen is het niet nodig.

- Bij firmware updates in het niet nodig.

- Zelfs bij 99% van de softwarematog veroorzaakte crashes, kan je via telnet gewoon nog rebooten.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic,

 

Ik krijg een groen scherm.

Dan laat ik hem met rust en start hij opnieuw op....tenminste dat blijft hij ieder keer doen.

Dus lijkt mij ff handig als je geen laptop of pc hebt dat je hem hardwarematig opnieuw opstart.

Of zie ik het nu verkeerd?

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

bij een groen (of blauw) scherm wat door enigma2 veroorzaakt wordt, restart de boel vanzelf.

Bij een groen scherm wat door de kernel (drivers) veroorzaakt wordt, zal je moeten wachten op de watchdog (maar dat kan een minuutje duren), of zelf resetten.

Mijn ervaring is dat hij na een paar keer unpluggen wel reboot.

Reden is een vrij fors bemeten condensator, power circuit ziet daardoor niet altijd dat je probeert te resetten. Verder niet ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieter,

 

Bij mij komt hij wel terug uit de boot na een groen scherm maar hij blijft dan iedere keer rebooten....of is dit normaal?

Mijn voortgangsbalk in het oled schermpje loopt iedere keer tot driekwart vol en dan gaat hij rebooten.

Met als gevolg dat ik dus de spanning eraf moet halen.

Geen probleem verder alleen lastig dat hij dan niet gelijk opstart en dat je even moet wachten.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat hier allemaal geschreven wordt klopt niet , heb gereboot via telnet , snel de plug in en uit , bij gemini en ronald allemaal het zelfde , geen resultaat , de shops zeggen dat het bij al de gemodificeerde exemplaren is , ik heb ze allebei terug gebracht en eind van de week komen er nieuwe binnen , die niet handmatig gemodificeerd zijn , zo zit het allemaal in elkaar .

 

Dus we wachten af altijd zijn er bij nieuwe modellen problemen .

 

Kan schijnbaar niet anders ,worden te snel op de markt gebracht en zijn volgens mij niet genoeg getest.

 

ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dresam echt niet over een nacht ijs gegaan hoor waarom denk je dat de box zo lang op zich heeft laten wachten.

Zelf weet ik dat dream beta exemplaren heeft verstuurd aan bepaalde mensen...die hebben hem volop getest.

Dat hebben ze natuurlijk ook niet voor niets gedaan.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

na update/herstarten komt hij bij mij niet meer op en is ook niet meer via netwerk te benaderen.

 

Update:

als ik voor het herstarten de usb stick verwijder start hij wel door, gaat het goed.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Hoe kun je dan via telnet herstarten? Welk commando?


"init 6"
of
"reboot"

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...